[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو
باشگاه فوتبال لیورپول به گفتن یکی از اعضای مهم لیگ برتر انگلیس، که محبوبترین لیگ فوتبال جهان به حساب می اید، از جایگاه اختصاصیای در بین هواداران برخوردار است. این باشگاه در شبکههای اجتماعی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و تنها در اینستاگرام، نزدیک به ۴۶ میلیون نفر آنها را جستوجو میکنند.
تحلیل موقعیت: چالش باشگاه لیورپول
به نقل از سرویس بین الملل رسانه اخبار فناوری تکنا، درو کریسپ معاون ارشد قسمت دیجیتال باشگاه لیورپول در مصاحبه ای خبرداد: «ما روزانه حجم عظیمی از محتوا را تشکیل و ضبط میکنیم.» این محتوا شامل فیلمبرداری از همه بازیها، مصاحبههای بازیکنان و قسمتهای فرد دیگر از تاریخ غنی این باشگاه است. آقای کریسپ حجم این دادهها را در حد ترابایت گفت.
با وجود این حجم زیاد از محتوا، یافتن اطلاعات خاص میتواند زیاد دشوار باشد. پیش از بهکارگیری هوش مصنوعی، تیم دیجیتال باشگاه (مسئول تشکیل محتوای شبکههای اجتماعی) از فرمتهای ذخیرهسازی قدیمی همانند هارددیسک منفعت گیری میکرد. به حرف هایی آقای کریسپ، آنها این چنین به تگگذاری دستی محتوا با اطلاعاتی همچون نام بازیکنان و تکیه بر «حافظهی افراد» وابسته بودند. آقای کریسپ در ادامه گفت: «ممکن می بود فردی به یاد بیاورد که “صبر کنید، ما این قسمت از محتوا را اینجا فیلمبرداری کردیم، بیایید برویم و در آن تکه از آرشیو نگاه کنیم.”»
به حرف هایی ایشان، وقتی که صرف جستجوی دستی محتوا میشد، میتوانست صرف ویرایش و تشکیل محتوای باکیفیتتر گردد. بر همین مبنا، باشگاه لیورپول تصمیم به منفعت گیری از هوش مصنوعی برای از بین بردن این چالش گرفت.
شرکا و کارکنان کلیدی
باشگاه لیورپول با Wasabi Technologies، سازندهی یک برنامهی تجهیزبه هوش مصنوعی برای ذخیرهسازی ابری داده و جستجو، همکاری خود را اغاز کرد. مقصد از این همکاری، پشتیبانی رساندن به تیم دیجیتال باشگاه در کشف کلیپهای بایگانیای می بود که در غیر این صورت ممکن می بود مورد غفلت قرار گیرند.
هوش مصنوعی در عمل
این سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی از دو قابلیت کلیدی برخوردار است. اولین قابلیت، آپلود و بایگانی همه فیلمهای مرتبط با باشگاه در فضای ابری است. این فیلمها شامل پخش زنده مسابقات و مصاحبههای سپس از بازی نیز خواهد شد. آقای کریسپ در این باره او گفت: «ما توانستیم کل آرشیو خود را در این سیستم قرار دهیم. این کار مزایای بسیاری از جمله دسترسی آسان، کارآمدی بالا، مقرونبهصرفه بودن و امکان دسترسی از هر مکان را به همراه داشت.»
قابلیت دوم این سیستم، امکان استخراج محتوای مرتبط از آرشیو برای تشکیل محتوای شبکههای اجتماعی تیم است. کریسپ گفت: «ما از قابلیتهای برچسبگذاری خودکار هوش مصنوعی آنها برای انجام تعداد بسیاری از ویرایشها و تگگذاریها – و در نتیجه، بهبود قابلیت جستجو – منفعت گیری میکنیم.» برای مثال، یک ویرایشگر ویدیویی که برای باشگاه کار میکند، میتواند از طریق این سیستم، خواست همه فیلمبرداریهای مربوط به ضدحملاتی را بدهد که تبدیل گلزنی مهاجم داروین نونیز شدهاند و سیستم نیز به طور خودکار لحظات مرتبط را از پایگاه دادهی خود استخراج میکند.
به طور شبیه، این سیستم برای تشخیص زمان نمایش نام اسپانسرهای شرکتی در تبلیغات درون ورزشگاه طراحی شده است. بدین ترتیب، باشگاه میتواند با برتری قرار دادن کلیپهایی که نشاندهندهی برندهای خاصی می باشند، تعهدات تبلیغاتی خود را به نحو مؤثرتری مدیریت نماید.
دسته بندی مقالات
[ad_2]