[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو
مرورگر مایکروسافت اج در دسکتاپ بالاخره بعد از چند ماه افت سهم بازار، در ماه تازه رشد داشته است. بر پایه گزارش ماه مه ۲۰۲۴، مایکروسافت اج موفق شد به رکورد تازه سهم بازار ۱۳.۱۴ درصدی برسد؛ درنتیجه توانست با ۰.۳۲ درصد سهم زیاد تر، رکورد ماه قبل خود را بهبود بخشد.
به نقل از Statcounter، با وجود این که مایکروسافت اج توانسته نسبت به ماه قبل کاربران بیشتری را جذب خود کند، اما تا این مدت فاصله بسیاری با رقیب مهماش، یعنی گوگل کروم دارد. بر همین مبنا با این که کروم نسبت به ماه قبل افت سهم بازار (از ۶۵.۶۵ درصد به ۶۴.۸۷ درصد) را توانایی کرده، اما تا این مدت در رتبه اول مرورگرهای دسکتاپ قرار دارد.
مرورگر سافاری اپل نیز با ۸.۷۹ درصد از سهم بازار، در رتبه سوم قرار دارد. فایرفاکس با ۶.۶۴ درصد و اوپرا نیز با سهم ۳.۲۳ درصدی رتبه چهارم و پنجم را به خود تعلق دادهاند. مایکروسافت بهزودی با منفعت گیری از هوش مصنوعی، قابلیتهایی همانند نظر سایت هوشمند را به کاربران اراعه میدهد.
سهم بازار نسخه موبایل مرورگر مایکروسافت اج
بازار مرورگرهای موبایل تحت سلطه دو بازیگر مهم است: گوگل و اپل. کروم ۶۵.۹۴ درصد از سهم بازار را دراختیار دارد؛ درحالیکه نزدیک به ۲۳.۴۷ درصد نیز دراختیار اپل است.
مایکروسافت نسخه موبایل مرورگر Edge را نیز انتشار کرده است، اما سهم بازار آن حتی به سهم بازار ۴.۴۳ درصدی مرورگر اینترنت سامسونگ (Internet Samsung) نزدیک نیست. Statcounter ادعا می کند که سهم بازار مایکروسافت اج برای سیستمعامل iOS و Android تقریباً ۰.۳۴ درصد است.

تشکیل تحول در یک بازار تثبیتشده کار زیاد سختی است، اما مایکروسافت درحال کار روی برخی از ویژگیهایی است که میتواند به Edge پشتیبانی کند تا کاربران بیشتری را جذب کند. برای مثال، افزونهها (Extensions) امکان پذیر دقت بیشتری را به مایکروسافت اج در پلتفرمهای موبایل جلب کند، اما این شرکت تا این مدت حمایتاز این اکستنشنها را برای همه کاربران اراعه نکرده است. باید چشم به راه ماند و دید که مرورگر مایکروسافت میتواند در بازار مرورگرهای موبایل جایگاه خود را بهبود بخشد یا خیر.
دسته بندی مقالات
[ad_2]