[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو
اپل بعد از تحقیقات کمیسیون اروپا، سیاست فروشگاه اپ استور را تحول داد. این شرکت روز پنجشنبه خبرداد که گسترشدهندگان اکنون میتوانند به طور مستقیم با مشتریان خود خارج از اپ استور ربط برقرار کنند. این تحول در پی آن صورت گرفت که کمیسیون اروپا در ماه ژوئن، اپل را به علت نقض قوانین رقابت در اتحادیه اروپا متهم کرد.
به نقل از سرویس اخبار فناوری تکنا، پیش از این، مطابق قوانین اپل، گسترشدهندگان تنها میتوانستند از طریق لینکهای خروجی، کاربران را به وبسایت خود هدایت کنند. اما اکنون اپل اظهار کرده که گسترشدهندگان میتوانند از داخل اپلیکیشن، به تبلیغ محصولات و خدمات خود بپردازند.
با این حال، اپل در روبه رو این آزادی عمل، دو هزینه تازه را معارفه کرده است: یک کارمزد ۵ درصدی برای جذب هر کاربر تازه و یک کارمزد ۱۰ درصدی برای هر خریدی که کاربران از طریق اپلیکیشن انجام بدهند. این در حالی است که پیش از این، اپل تنها یک کمیسیون و با هرینه کمتر برای فروشهای درونبرنامهای دریافت میکرد.
این تغییرات در حالی صورت میگیرد که شرکتهایی همانند اسپاتیفای که از زمانها پیش با اپل دچار اختلافاتی بر سر قوانین اپ استور بودهاند، هم چنان به انتقاد از این شرکت ادامه داده اند. سخنگوی اسپاتیفای در این مورد حرف های است که این کارمزدهای تازه، الزامات اساسی قانون بازارهای دیجیتال را نادیده میگیرد.
کمیسیون اروپا نیز پیش از این نسبت به هزینههای بالای اپل برای گسترشدهندگان انتقاد کرده می بود. این کمیسیون خبرداد تغییرات تازه اپل را به دقت بازدید خواهد شد. قانون بازارهای دیجیتال، قانونی است که به جستوجو محدود کردن قوت شرکتهای بزرگ فناوری است و تخلف از آن میتواند جریمههای سنگینی را برای این شرکتها به همراه داشته باشد. تهمت علیه اپل، اولین تهمت تحت این قانون است.
دسته بندی مقالات
[ad_2]