باتری ۴۶۸۰ ال جی؛ تحولی نوین در صنعت باتری و آینده خودروهای برقی_رنگو

باتری 4680 ال جی؛ تحولی نوین در صنعت باتری و آینده خودروهای برقی

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

باتری ۴۶۸۰ به علت منفعت‌مندی از بازده انرژی بالاتر، ایمنی زیاد تر و ظرفیت ذخیره‌سازی انرژی زیاد تر، به گفتن نسل جدیدی از باتری‌ها شناخته می‌بشود که پتانسیل تحول در صنعت باتری و به اختصاصی صنعت خودروهای برقی را داراست. شرکت LG Energy Solution با مقصد پیشتازی در این حوزه، در رقابت تنگاتنگی با شرکت‌های بزرگ جهانی همچون CATL، سامسونگ، SK، پاناسونیک و تسلا قرار دارد.

به نقل از سرویس اخبار تکنولوژی رسانه فناوری تکنا، این باتری با ابعاد ۴۶ میلی‌متر قطر و ۸۰ میلی‌متر طول، به گفتن یک قدم بزرگ در فناوری باتری محسوب می‌بشود. تحلیلگران بر این باورند که باتری ۴۶۸۰ قادر است چگالی انرژی را تا پنج برابر و توان خروجی را تا شش برابر نسبت به باتری‌های سنتی ۲۱۷۰ افزایش دهد. این کار تبدیل افزایش حداقل ۲۰ درصدی برد خودروهای برقی می‌بشود. اگرچه باتری‌های کیسه‌ای و منشوری هم چنان در صنعت خودروهای برقی رایج می باشند، اما شرکت‌های خودروسازی بزرگی همانند BMW، GM و Stellantis به علت مزایای قابل دقت باتری ۴۶۸۰، به سمت منفعت گیری از این نوع باتری گرایش اشکار کرده‌اند.

تقریباً همه تولیدکنندگان بزرگ باتری در جهان، از جمله شرکت‌های کره‌ای LG Energy Solution، SK On و Samsung SDI، بر روی تشکیل زیاد باتری ۴۶۸۰ اندوخته‌گذاری کرده‌اند. با این حال، چالش‌های فنی مرتبط با فرآیند تشکیل زیاد، تا بحال مانع از دستیابی به این مقصد شده است. در اغاز سال جاری، شرکت LG Energy Solution خبرداد که تصمیم دارد تشکیل زیاد سلول‌های استوانه‌ای بزرگ‌تر مورد منفعت گیری در خودروهای تسلا را از ماه اوت اغاز کند. این شرکت، باتری ۴۶۸۰ را به گفتن یک ابزار استراتژیک برای تحول موازنه بازار و تحکیم جایگاه خود در صنعت باتری می‌داند. مدیران این شرکت بر این باورند که با تشکیل زیاد باتری ۴۶۸۰ می‌توانند به گفتن یک بازیگر مهم در این بازار عمل کنند.

با وجود برخی تأخیرها، انتظار می‌رود که LG Energy Solution در ماه دسامبر به مقصد خود مبنی بر تشکیل زیاد باتری ۴۶۸۰ دست یابد. در صورت تحقق این مقصد، LG به گفتن اولین شرکت در جهان شناخته خواهد شد که موفق به تشکیل زیاد این نوع باتری شده است. این شرکت این چنین اظهار کرده است که باتری‌های تشکیل شده را به تسلا و دیگر مشتریان اراعه خواهد کرد.

رقابت برای تشکیل باتری ۴۶۸۰ زیاد شدید است، چون شرکت تسلا نیز در تلاش است تا به طور داخلی این باتری را تشکیل کند. با این حال، تسلا با چالش‌هایی همچون افت بازده تشکیل روبه رو است. این کار اهمیت پیروزی LG Energy Solution را در تشکیل زیاد باتری ۴۶۸۰ دوچندان می‌کند. باتری ۴۶۸۰ به علت مزایایی همچون وزن کمتر، چگالی انرژی بالاتر و ایمنی زیاد تر، به گفتن یک گزینه دلنشین برای خودروهای برقی نقل شده است. طراحی ساده‌تر این باتری، هزینه‌های تشکیل را افت داده و به بهبود کارکرد سیستم مدیریت باتری پشتیبانی می‌کند.

با این حال، تشکیل باتری ۴۶۸۰ با چالش‌هایی نیز همراه است. تشکیل اجزای مهم باتری همانند کاتد، آند، الکترولیت و جداکننده در ابعاد بزرگ‌تر، نیازمند فناوری‌های گسترش یافتهای است. تحلیلگران بر این باورند که حداقل یک دهه زمان نیاز است تا باتری ۴۶۸۰ به طور کامل جانشین باتری‌های سنتی در خودروهای برقی بشود.

باتری ۴۶۸۰ به گفتن یک فناوری نوظهور، پتانسیل تحول در صنعت باتری و خودروهای برقی را داراست. با دقت به مزایای متعدد این باتری و کوششهای شرکت‌های بزرگ برای تشکیل زیاد آن، انتظار می‌رود که در آینده نزدیک ناظر گسترش منفعت گیری از باتری ۴۶۸۰ در خودروهای برقی باشیم.برای مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی

[ad_2]

پست های مرتبط