[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو
نهمین کمپ استارتاپی دیجینکست با مقصد گسترش نوآوری باز در اکوسیستم استارتاپی سرزمین، به کار خود آخر داد. در این اتفاقات، مدیران دیجیکالا و دیجینکست به نقش کلیدی نوآوری باز در گسترش پایدار و حرکت رو به جلوی فضای استارتاپی ایران پرداختند.
به نقل از روابط عمومی دیجینکست، «کیوان محیطمافی»، مدیرعامل دیجینکست، در مراسم اختتامیه این اتفاقات او گفت: «در این دوره از کمپ، نزدیک به ۱۰۰ نفر از افراد مستعد، با دقت به معیارها و شرایط اختصاصیای که تعیین کرده بودیم، انتخاب شدند و در قالب ۲۴ تیم طی ۸ هفته، از خدمات کمپ منفعت گیری کردند. تمرکز مهم این برنامه بر گسترش MVP (محصول حداقلی اولیه) و تست آن در بازار واقعی می بود تا تیمها بتوانند ایدههای خود را به کاربران و مشتریان اراعه داده و به مرحله تراکنش برسند.»
مافی افزود: «شتابدهندههای ایران تا این مدت به جایگاه واقعی خود در زیستبوم نوآوری نرسیدهاند، در حالی که در دیگر نقاط دنیا، تعداد بسیاری از استارتاپهای موفق، دستپرورده همین شتابدهندهها می باشند. ما در دیجینکست، هم به گفتن شتابدهنده و هم به گفتن اندوختهگذار، تلاش داریم نقش نوآوری باز را در پیشبرد اکوسیستم پررنگتر کنیم.»
«سعید محمدی»، همبنیانگذار دیجیکالا نیز با اشاره به رویکرد این برنامه او گفت: «دیجینکست با تمرکز بر نوآوری باز، به جستوجو یافتن راهحلهایی برای چالشهای جاری و آینده کسبوکارها از طریق منفعت گیری از فناوری و نوآوریهای تازه است. این مدل به ما اجازه میدهد تا نه تنها از منبع های خارجی منفعتمند شویم، بلکه بستر مناسبی برای رشد و گسترش ایدههای نوآورانه تشکیل کنیم.»
محمدی این چنین به الزام نوآوری باز در فضای کسبوکار اشاره کرد و او گفت: «بر پایه تواناییها و تحقیقات، تعداد بسیاری از مسائل داخلی سازمانها را نمیتوان تنها از طریق نوآوریهای بسته حل کرد. نوآوری باز این امکان را میدهد که از ظرفیتها و دانش خارج از شرکت منفعتبرداری بشود و به این ترتیب، بستری فراهم میبشود که رشد ایدهها تسهیل شده و راهحلهای جدیدی برای مشکلات اراعه بشود.»
در آخر این مراسم، ۱۳ تیم برتر که موفق به عبور از مرحله های گوناگون کمپ شده بودند، به اراعه ایدههای خود در وجود اندوختهگذاران پرداختند. این اتفاقات فرصتی می بود تا تیمهای شرکتکننده بتوانند با اراعه محصولات و ایدههای خود، حمایتاندوختهگذاران را جذب کنند و به گسترش استارتاپهای خود بپردازند.
دیجینکست اظهار کرده با برگزاری این کمپها و برنامههای شبیه، به جستوجو ترقی تواناییهای کارآفرینان، گسترش فرهنگ نوآوری باز و تحکیم پایههای اکوسیستم استارتاپی سرزمین است.
دسته بندی مقالات
[ad_2]