[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو
تویوتا یکی از آخرین خودروسازان بزرگ جهان می بود که داخل حوزه تشکیل خودروهای الکتریکی شد. تازه ترین محصول الکتریکی این شرکت تویوتا bZ4X است و در صف انتظار ورود به بازار ایران قرار دارد. در این زمان، تویوتا خبرداد گسترش خودروهای برقی تازه خود را به تأخیر انداخته است.
تویوتا تنها شرکتی نیست که برنامههای تشکیل و گسترش خودروهای برقی را به تأخیر میاندازد. بنتلی، فورد، مرسدسبنز، ولوو و برخی برندهای دیگر این تصمیم را هماکنون اجرایی کردهاند. علت مهم عمل خودروسازان برای عقبنشینی از بازار خودروهای برقی سرد بودن بازار این خودروهاست. تویوتا نیز به همین علت، گسترش خودروهای الکتریکی تازه را عقب انداخته است.
تویوتا وعده داده می بود سال ۲۰۲۵، تشکیل خودروهای برقی را در ایالاتمتحده اغاز کند. این شرکت اکنون چشمانداز اغاز تشکیل خودروهای الکتریکی را به ۲۰۲۶ موکول کرده است. افت شور و شوق مشتریان برای خرید خودروهای برقی تویوتا را ناچار کرده در استراتژی خود تجدیدنظر کند.
«اسکات وازین»، سخنگوی تویوتا، به بیبیسی او گفت: «ما هم چنان مقصد خود را پیگیری میکنیم. باوجود تأخیر تشکیل شده، تویوتا هم چنان تصمیم دارد ۵ الی ۷ مدل خودروهای الکتریکی را در ایالاتمتحده تشکیل کند.» تویوتا وعده داده می بود سال ۲۰۲۶، ۱.۵ میلیون دستگاه ماشین الکتریکی تشکیل کند.
نگاهی به اندوختهگذاریهای تویوتا برای گسترش خودروهای برقی در ایالات متحده
تویوتا تا بحال ۱.۳ میلیارد دلار در کارخانهاش در جورجتاون کنتاکی اندوختهگذاری کرده است. مقصد از این اندوختهگذاری تشکیل شاسیبلند الکتریکی تازه هفتنفره با سه ردیف صندلی است. این شرکت همزمان ۱.۳ میلیارد دلار برای تشکیل باتریهای لیتیوم یونی در کارولینای شمالی اندوختهگذاری کرده است. این خودروساز ژاپنی ۱.۴ میلیارد دلار برای تشکیل خودروهای برقی در تأسیسات پرینستون ایندیانا تعلق داد.

خبرگزاری آسیایی Nikkei گزارش میدهد علاوهبر رکود بازار خودروهای برقی، تأخیرهای فراهمکنندگان در تحول برنامههای تویوتا نقش داشته است. ماشین هفتنفره و الکتریکی لکسوس دیگر در ایالاتمتحده ساخته نخواهد شد. در عوض لکسوس تصمیم دارد این ماشین را در ژاپن بسازد، سپس داخل بازار آمریکا کند.
دسته بندی مقالات
[ad_2]