تجهیز ۹۰ درصد محصولات به هوش مصنوعی تا 2030_رنگو

سامسونگ و برنامه بلندپروازانه هوش مصنوعی تا 2030

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

سامسونگ اندوخته‌گذاری بسیاری روی هوش مصنوعی کرده و تصمیم دارد تا سال ۲۰۳۰ تقریباً همه محصولات خود را به این فناوری تجهیزکند. مطابق گزارش‌ها، سامسونگ هم‌اکنون درحال گسترش Galaxy AI در صدها میلیون دستگاه است، اما چالش مهم این است که این قابلیت‌ها تنها جنبه تبلیغاتی نداشته باشند و برای کاربران واقعاً مورد قیمت باشند.

سامسونگ و برنامه بلندپروازانه هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰

هوش مصنوعی به‌شدت به کلمه پرکاربرد صنعت فناوری تبدیل شده است. امروزه این فناوری در انواع محصولات، از سخت‌افزار گرفته تا نرم‌افزار، به‌کار گرفته می‌بشود و تصمیم سامسونگ برای تمرکز زیاد تر روی آن چندان غیرمنتظره نیست. «رو تائه-مون» (Roh Tae-moon)، رئیس واحد DX سامسونگ الکترونیکس، اظهار کرده که مقصد شرکت، تجهیزکردن ۹۰ درصد محصولات به هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ است.

او حرف های است:

«ما تصمیم داریم تا سال ۲۰۳۰ از هوش مصنوعی در ۹۰ درصد حوزه‌های کاری خود منفعت گیری کنیم. هدفمان این است که سامسونگ الکترونیکس شرکتی باشد که بیشترین منفعت را از هوش مصنوعی می‌برد و رشد خود را از طریق آن ادامه می‌دهد. با منفعت گیری از هوش مصنوعی، رقابت‌پذیری خود را ضمانت و آن را به موتور مهم رشد شرکت تبدیل می کنیم.»

علاوه‌بر این مقصد بلندپروازانه، سامسونگ تصمیم دارد تا آخر سال جاری بیشتر از ۴۰۰ میلیون دستگاه گلکسی را به هوش مصنوعی تجهیزکند. تی‌ام رو افزود:

«با معارفه گلکسی S24 در سال قبل، عصر تلفنهای هوشمند تجهیزبه هوش مصنوعی اغاز شد و ۲۰۰ میلیون دستگاه گلکسی به این فناوری تجهیزشدند. امسال تصمیم داریم کاربردهای هوش مصنوعی را گسترش دهیم. کارکردهای مهم تلویزیون‌ها و لوازم خانگی نیز از طریق هوش مصنوعی ارتقا اشکار خواهند کرد. این چنین تمرکز اختصاصی‌ای روی ربات‌هایی داریم که از هوش مصنوعی فیزیکی به‌گفتن موتور رشد آینده منفعت می‌برند.»

سامسونگ تا بحال قدم‌های موثری برای تحقق اهداف خود برداشته است. از زمان معارفه Galaxy AI، این فناوری به‌طور مداوم در محصولات تازه و حتی مدل‌های قدیمی‌تر پیاده‌سازی شده است. بااین‌حال، تا این مدت اشکار نیست که آیا این هوش مصنوعی به شکل واقعی و کاربردی برای کاربران سودمند خواهد می بود یا فقطً ابزاری تبلیغاتی است که هر ویژگی حتی اندکی هوشمند، برچسب هوش مصنوعی دریافت می‌کند.

یکی از مشکلات هوش مصنوعی، منفعت گیری نادرست و گسترده از این واژه است. تعداد بسیاری از شرکت‌ها، هر ویژگی هوشمندی را در محصولات خود فوراً با برچسب هوش مصنوعی معارفه می‌کنند و این علتکاهش قیمت واقعی فناوری می‌بشود. بااین‌حال، قابلیت‌های AI در تشکیل ویدیو و عکس از متن، ساخت اپلیکیشن، تألیف کتاب و آماده‌سازی گزارش‌ها مشخص می کند که این فناوری توانمندیهای واقعی و چشمگیری دارد.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی

[ad_2]

پست های مرتبط