[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو
نوجوانان در بریتانیا داخل عرصه سایبری شدهاند و نه دقیقاً به همان شکل که والدینشان انتظار دارند. دفتر کمیسیونر اطلاعات بریتانیا (ICO) گزارش کرده که دانشآموزان پشت بیشتر از نیمی از نقضهای داده شخصی در مدارس بودهاند. این نهاد در تحلیل خود از ۲۱۵ گزارش مربوط به نقض امنیت داده در مدارس دریافت که تقریباً ۵۷ درصد از این حملات از درون مدارس و توسط خود دانشآموزان صورت گرفتهاند.
به نقل از قسمت جامعه رسانه اخبار فناوری تکنا، تقریباً یک سوم از این نقضها به علت گمان زدن رمزهای عبور رایج یا یافتن اطلاعات ورود به سیستم نوشته شده می بود. تنها تعداد اندکی از حملات (نزدیک به ۵ درصد) به تواناییهای پیچیده بیشتری برای عبور از مانع ها امنیتی نیاز داشتند؛ ICO به مثالی اشاره کرده که در آن سه دانشآموز یازده ساله به سیستم اطلاعات دانشآموزی یک مدرسه نفوذ کردند و از ابزارهای کرک کردن رمز عبور و نقض پروتکلهای امنیتی منفعت گیری کردند. دو تن از این دانشآموزان ضمن اذعان به هک کردن، انها گفتند عضو یک فروم هکری بودهاند. این نهاد هشدار داده که نوجوانانی که با هک کردن سیستمهای مدرسه اغاز به کار میکنند، امکان پذیر در ادامه زندگی به جرایم سایبری بزرگتر گمارده شوند.
بر پایه گزارش ICO، انگیزههایی همانند تحدی، شهرت، پول، انتقام و رقابت بین دانشآموزان از دلایلی می باشند که نوجوانان برای هک کردن سیستمها گفتن میکنند. Heather Toomey متخصص سایبری ارشد در ICO، حرف های آنچه با یک چالش یا بازی در محیط مدرسه اغاز میبشود امکان پذیر به حملات جدی علیه سازمانها یا زیرساختهای حساس بینجامد.
تحلیل ICO مشخص می کند تقریباً یک چهارم از این نقضهای داده ناشی از ضعف در راه حلهای محافظت اطلاعات می بود؛ از جمله مواردی که معلمان اجازه میدادند دانشآموزان از دستگاههای شخصیشان منفعت گیری کنند، یا کارکنان برای کار از دستگاههای شخصی منفعت گیری میکردند، و نزدیک به ۱۷ درصد از نقضها به علت کنترل دسترسی نادرست برای سیستمهایی همانند Microsoft SharePoint رخ داده می بود. ICO یافتههای خود را دلواپسکننده خوانده و از مدارس خواسته تدابیری برای بهروزرسانی آموزشهای حفاظت داده و امنیت سایبری اتخاذ کنند و نقضهای امنیتی را به موقع گزارش دهند.
دسته بندی مقالات
[ad_2]