مایکروسافت مدل رایگان و پر از تبلیغات Xbox Cloud Gaming را آزمایش می‌کند_رنگو

مایکروسافت مدل رایگان و پر از تبلیغات Xbox Cloud Gaming را آزمایش می‌کند

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

به نظر می‌رسد شرکت مایکروسافت بعد از افزایش پنجاه درصدی قیمت‌های سرویس Xbox Game Pass ، تا این مدت تغییرات خود را در خدمات بازی‌های خود تکمیل نکرده است. یک نسخه رایگان از سرویس Xbox Cloud Gaming اکنون به طور داخلی در حال آزمایش است و قرار است به زودی آزمایش عمومی آن اظهار بشود.

به نقل از قسمت اخبار گیمینگ رسانه اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مسئله قابل دقت اینجاست که رایگان بودن این نسخه با نمایش تبلیغات همراه خواهد می بود. نحوه کارکرد این سرویس به این صورت است که بازیکنان قادر خواهند می بود بازی‌های رایگان و برخی از بازی‌های خودشان را به همراه مجموعه‌ای از عناوین کلاسیک Xbox Retro Classic به طور استریم بازی کنند. نحوه نمایش تبلیغات هم بدین شکل است که کاربران باید پیش از اغاز استریم هر بازی نزدیک به دو دقیقه تبلیغات را مشاهده کنند.

مایکروسافت اکنون برای این نسخه رایگان محدودیت‌هایی را در نظر گرفته است که شامل جلسات یک ساعته بازی و در کل حداکثر پنج ساعت بازی رایگان در ماه می‌بشود. این نسخه قرار است بر روی رایانه‌های شخصی کنسول‌های Xbox و دستگاه‌های دستی در دسترس باشد. هرچند امکان پذیر این محدودیت‌های وقتی تا زمان اراعه نهایی تحول کند. قبلاً پچ پچ‌هایی شنیده شده می بود که مایکروسافت در پی اراعه Cloud Gaming با قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر است که این نوشته می‌توانست به افزایش قیمت‌های تازه Xbox Game Pass نیز اشاره داشته باشد اما مطرح تازه یک قدم فراتر می‌رود.

با این وجود باید دید چه افرادی با محدودیت‌های شدید جلسات یک ساعته و حداکثر پنج ساعت در ماه می‌توانند از این سرویس راضی باشند. این مطرح تازه بعد از افزایش قیمت کنسول‌ها و به جستوجو آن حذف برخی از قابلیت‌های افت دهنده هزینه و تخفیف‌ها برای مشترکین اراعه می‌بشود و به گمان زیادً با حجم بیشتری از تبلیغات روبرو خواهد می بود.

در کل به نظر نمی‌رسد این تغیرات با استقبال عمومی پرشوری همراه باشد. در کنار افزایش تعداد عناوین روز اول اراعه برای مشترکین آلتیمیت و اضافه شدن Fortnite Crew و Ubisoft+ Classics به این بسته که توجیهی برای افزایش قیمت‌ها بودند این حرکت تازه مایکروسافت می‌تواند استراتژی طویل مدت این شرکت برای جذب مخاطبانی باشد که علاقه‌ای به پرداخت حق اشتراک کامل ندارند.

به گمان زیادً یک ردیف اشتراک فقط ابری، یک ردیف با حمایتتبلیغاتی یا پیشنهادات موبایل-محور در آینده در دسترس قرار خواهند گرفت. سوال بزرگ آینده این است که آیا سرویس گیم بعد می‌تواند خارج از کنسول‌ها به یک محصول پایدار تبدیل بشود و مایکروسافت چطور به بهترین شکل ممکن به این مخاطبان دست یابد. دستیابی به این مقصد حداقل الزام افت هزینه ورودی برای ردیف Essential و آزمایش مدل‌های گوناگون همانند نسخه‌های فقط ابری دارای تبلیغات یا تمرکز بر اراعه موبایلی است. مایکروسافت برنامه‌ریزی کرده است که پیش از اراعه کامل این سرویس در ماه‌های آینده آن را از طریق یک بتای عمومی تست کند تا بازخوردهای نهایی را دریافت نماید.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی

[ad_2]

پست های مرتبط