همکاری پروژه آمتیست سونی با AMD، برای نسل آینده پلی‌استیشن_رنگو

همکاری پروژه آمتیست سونی با AMD، برای نسل آینده پلی‌استیشن

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

مارک سرنی Mark Cerny، معمار ارشد و مغز متفکر کنسول‌های پلی‌استیشن، اخیراً جزئیات تازه و شوق‌انگیزی را در رابطه ویژگی‌های پیشگامانه پروژه آمتیست آشکار کرده است. این پروژه حاصل یک همکاری راهبردی بین سونی اینتراکتیو اینترتینمنت و AMD است که تصمیم دارد آینده پردازش گرافیکی را بازنویسی کند.

به نقل از قسمت گیمینگ رسانه اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، در یک به‌روزرسانی ویدئویی رسمی، این دو غول فناوری از سه قابلیت کلیدی پرده برداشتند: آرایه‌های عصبی (Neural Arrays)، هسته‌های رادیانس (Radiance Cores) و فشرده‌سازی جهانی (Universal Compression). این فناوری‌ها قرار است هسته مهم نسل آتی پردازنده‌های گرافیکی AMD و کنسول‌های آینده از جمله پلی‌استیشن ۶ را راه اندازی دهند.

سرنی Cerny در گفتگوهای خود پافشاری کرد که استراتژی سخت‌افزاری سونی نسبت به دوران پلی‌استیشن ۵ پرو، یک تحول بنیادین داشته است. او گفت در قبل تمرکز عمدتاً بر خلق فناوری‌های کاملاً انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن می بود. اما اکنون، با پروژه آمتیست، همکاری و مهندسی مشترک با AMD بر روی نقشه راه سخت‌افزاری عمومی آن‌ها در کانون دقت قرار دارد.

او باور دارد این چرخش استراتژیک یک تأثیر شگرف خواهد داشت. وقتی که گسترش‌دهندگان بدانند فناوری‌هایشان در طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌ها همانند کامپیوترهای شخصی، لپ‌تاپ‌ها و کنسول‌ها کار خواهد کرد، اشتیاق برای پذیرفتن و منفعت گیری از این قابلیت‌های تازه زیاد زیاد تر خواهد شد. او صراحتاً خبرداد که چشم به راه تأثیرات خیره‌کننده‌ای از این فناوری‌های تازه معارفه شده هستیم.

با این حال معمار ارشد پلی‌استیشن تصریح کرد که سنجش دقیق مزایای مقداری این فناوری‌ها دشوار یا حتی غیرممکن است. او معتقد است برای فشرده‌سازی جهانی، باید چشم به راه هم‌افزایی‌های بالقوه آن با الگوریتم‌های یادگیری ماشین همانند FSR و PSSR ماند و دید که نقشه‌های ویژگی (Feature Maps) با چه کیفیتی فشرده خواهد شد.

این چنین هرچند هسته‌های رادیانس روش پردازشی زیاد عالی می باشند، اما تا وقتی که مثالهای اولیه سخت‌افزاری به دست گسترش‌دهندگان نرسد، نمی‌توان فهمید که بازی‌سازان تا چه حد می‌توانند موتورهای بازی خود را ارتقا دهند. سرنی خاطرنشان کرد که همه این ویژگی‌ها فعلاً در مرحله همانند‌سازی قرار دارند و زمان برای عملیاتی شدن آن‌ها نیاز است.

سرنی این چنین پافشاری کرد که فشرده‌سازی جهانی اهمیتی حیاتی دارد، چون افزایش محسوس پهنای باند حافظه در هر نسل به طور فزاینده‌ای دشوار شده است. او قبول کرد که سونی و AMD در سخت‌افزار بعدی خود، تمرکز مهم را بر تحکیم قابلیت‌های رهگیری پرتو و یادگیری ماشین گذاشته‌اند.

در روبه رو، رندرسازی سنتی (Rasterization) تنها در موارد لزوم بهبود خواهد یافت و دیگر محور گسترش نیست. این تحول برتری، با شایعه ها پلی‌استیشن ۶ کاملاً همخوانی دارد. مطابق گزارش‌های غیررسمی، کنسول نسل بعدی که به گمان زیادً در سال ۲۰۲۷ اراعه می‌بشود، بهبود رندرسازی سنتی را در حد ۲.۵ تا ۳ برابر توانایی خواهد کرد، در حالی که کارکرد رهگیری پرتو با یک جهش عظیم، ۶ تا ۱۲ برابر سریع تر خواهد شد.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی

[ad_2]

پست های مرتبط