انویدیا با دمو تازه Bonsai Diorama از DLSS 4، Path Tracing و RTX Mega Geometry رونمایی کرد_رنگو

انویدیا با دمو جدید Bonsai Diorama از DLSS 4، Path Tracing و RTX Mega Geometry رونمایی کرد

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

انویدیا از یک دموی فنی تازه و قابل دانلود به نام Bonsai Diorama رونمایی کرده است. این دمو قابلیت‌های فناوری‌های گسترش یافتهای نظیر DLSS 4 ، رهگیری پرتو کامل یا پث تریسینگ و این چنین RTX Mega Geometry را به نمایش می‌گذارد. این نمایش فنی همزمان با آخرین به‌روزرسانی شاخه RTX موتور بازی‌سازی آنریل انجین نسخه ۵.۶.۱ انتشار شده است.

به نقل از قسمت گیم رسانه اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، دموی مذکور مجموعه کامل فناوری DLSS 4 شامل بازسازی پرتو و تشکیل فریم را به کار می‌گیرد. علاوه بر این از فناوری ReSTIR PT برای رهگیری پرتو منفعت گیری می‌کند که اخیرا بهبودهایی در کارکرد و کیفیت عکس دریافت کرده است. مقصد مهم این دمو نشان دادن سطح جدیدی از جزئیات گرافیکی با منفعت گیری از ترکیب این فناوری‌های نوین است.

تمرکز مهم این نمایش بر روی فناوری RTX Mega Geometry است که پیشتر در بازی Alan Wake 2 به کار رفته می بود. این فناوری بر مزایای کیفیت عکس اصرار دارد. این تکنیک هندسه کامل و باکیفیت Nanite را به ساختار سلسله مراتبی ردیابی پرتو اضافه می‌کند. در نتیجه این فرایند سایه‌های ردیابی شده و بازتاب‌ها دیگر دچار مصنوعات بصری رایج در موتور آنریل انجین ۵ نمی‌شوند.

برای اجرای این دمو حداقل به کارت گرافیک GeForce RTX 2080Ti و درایور ۵۸۱.۲۹ یا جدیدتر نیاز است. کارت گرافیک پیشنهادی برای توانایی مطلوب GeForce RTX 5060 اظهار شده. تنظیمات رزولوشن و پنجره فقط در منوی مهم قابل تحول می باشند و کاربران کارت‌های ۸ گیگابایتی باید با رزولوشن 1080p یا 1440p اغاز کنند.

کاربران بعد از ورود به دمو می‌توانند با سختی دادن کلید H رابط کاربری را فعال یا غیرفعال کنند. از طریق این رابط امکان خاموش و روشن کردن مگا ژئومتری و بازسازی پرتو وجود دارد. این چنین می‌توان حالت‌های گوناگون DLSS و گزینه‌های تشکیل فریم تا چهار برابر را تنظیم کرد. وبیناری نیز برای گسترش‌دهندگان جهت سوال و جواب درمورد این فناوری‌ها برنامه‌ریزی شده است.

در خبری دیگر اظهار شد که پلتفرم Avatar Cloud Engine یا ACE اکنون از مدل هوش مصنوعی متن‌باز Qwen3-8B حمایتمی‌کند. این مدل به گفتن یک پلاگین SDK برای استنتاج درون بازی یا IGI منفعت گیری می‌بشود. این قابلیت به گسترش‌دهندگان اجازه می‌دهد شخصیت‌های بازی زیاد گسترش یافتهتری خلق کنند که می‌توانند به رویدادهای غیرمنتظره عکس العمل نشان دهند.

منفعت گیری از Qwen3 فرآیند یکپارچه‌سازی را ساده کرده و پردازش همزمان هوش مصنوعی و گرافیک را بهینه می‌سازد. در کنار این افزونه بهبودهای فرد دیگر نیز در IGI SDK اعمال شده است. این بهبودها شامل آداپتورهای MultiLORA برای تنظیم دقیق مدل‌ها با سربار محاسباتی کم و حمایتCUDA برای بک‌اندهای Vulkan جهت تسریع کارکرد همزمان هوش مصنوعی و گرافیک است.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی

[ad_2]

پست های مرتبط