سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری چین روی صنعت تراشه‌سازی

تکنا


چین قصد دارد سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را روی صنعت ساخت تراشه انجام دهد. با وجود تحریم‌های ایالات متحده در زمینه تجارت تراشه اکنون چین یک صندوق سرمایه‌گذاری با مبلغ ۴۰ میلیارد دلار برای تقویت صنعت نیمه هادی راه اندازی کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحریم‌های ایالات متحده با هدف محدود کردن تولید تراشه در چین انجام گرفته است. اما به نظر می‌رسد این تلاش‌ها دیگر فایده‌ای نداشته باشد. چین سرمایه‌گذاری‌های زیادی را با هدف تقویت صنعت نیمه هادی راه اندازی کرده است. این کشور با همکاری دولت اکنون سومین صندوق سرمایه‌گذاری در این صنعت را با هدف جمع آوری ۴۱ میلیارد دلار توسعه داد.

احتمالاً حدود ۸ میلیارد دلار از این سرمایه‌گذاری از طریق وزارت دارایی این کشور تامین شود. هنوز مشخص نیست چه افراد یا ارگان‌های دیگری در این سرمایه‌گذاری شرکت خواهند کرد. قرار است از سرمایه جمع آوری شده برای ایجاد ابزارهای تولید تراشه استفاده شود.

ادامه مطلب
آمازون به جستوجو گسترش سیستم عامل اختصاصی و کنار گذاشتن اندروید است

هفته گذشته هواوی از گوشی میت ۶۰ پرو مجهز به تراشه‌های ساخت چین رونمایی کرد. چند روز پس از این ماجرا اکنون خبر سرمایه‌گذاری چین در صنعت تراشه منتشر شده است. به نظر می‌رسد استفاده از فناوری ۷ نانومتری در گوشی‌های هواوی باعث افزایش سرعت دانلود در میت ۶۰ پرو شده و بالاتر از آنچه در تلفن‌های ۵G معمولی دیده می‌شود خواهد بود.




منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها