طرح ترافیک تهران تغییر کرد، جزئیات طرح جدید چیست؟

طرح ترافیک تهران تغییر کرد، جزئیات طرح جدید چیست؟


«مجتبی شفیعی»، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران، جزییات مدیریت هوشمند محدوده طرح ترافیک تهران را برای مردم بیان کرد. او با تأکید بر اینکه این روش جدید گام بزرگی در راستای عادلانه‌شدن اجرای طرح ترافیک خواهد بود، گفت: «طرح ترافیک فعلی نسبت به طرح ترافیک قدیمی یک گام رو به جلو برداشته است. به‌گونه‌ای که از حالت صفر و یک به شرایطی متفاوت تغییر کرده است. براساس این شرایط جدید، شهروندان برای تردد باید وجهی پرداخت کنند. همچنین مبلغ پرداختی نیز به پارامترهایی همچون زمان اوج و غیر اوج ترافیک و معاینه فنی خودروها بستگی دارد.»

وی با اشاره به اینکه روش جدید که ایده آن در شورای ترافیک پایتخت به تصویب رسید، طرح ترافیک را عادلانه و منطقی خواهد کرد، گفت: «البته هنوز این طرح اجرایی نشده؛ بلکه کلیات آن در شورای ترافیک تصویب شده تا با یاری خداوند در نیمه دوم سال جاری اقدامات اجرایی آن فراهم شده و برای سال آینده اجرایی شود.»

ادامه مطلب
شرایط پیش فروش سایپا اختصاصی نوروز 1403 اظهار شد + جدول

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران توضیح داد: «در طرح جدید میزان عوارض خودروها براساس طول و مدت سفر، سطح شلوغی معابر، سطح آلودگی هوا، نوع معاینه فنی و آلایندگی خودرو مشخص می‌شود. به عبارت دیگر هر چقدر مدت حضور و پیمایش بیشتری در محدوده طرح ترافیک داشته باشند، باید عوارض بیشتری پرداخت کنند. البته برخی خودروها در محدوده طرح ترافیک فقط یک سفر دارند. به عنوان مثال رانندگانی که خودروی خود را جایی پارک می‌کنند و ترددی ندارند. بنابراین این نوع خودروها نباید به اندازه خودرویی که به‌صورت مداوم در محدوده طرح ترافیک تردد می‌کند، عوارض بپردازند.»

پرداخت عوارض در طرح ترافیک تهران چگونه خواهد بود؟

شفیعی اعلام کرد میزان عوارض پرداختی باید مبتنی بر میزان خسارتی باشد که خودرو به شهر وارد می‌کند. او در ادامه گفت: «با توجه به اینکه در این روش ابزارهای جدیدی در اختیار داریم می‌توانیم این نکته که خودرو از چه مسیری استفاده می‌کند را به فرد اعلام کنیم. این پیشرفته‌ترین روشی است که در دنیا برای کنترل محدوده ترافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

ادامه مطلب
سایوز 3 اولین قرار ملاقات فضایی شوروی را به‌دست آورد
آخرین مطالب

وی به این موضوع اشاره کرد که منطق نرخ‌گذاری در این روش تغییر می‌کند و دیگر نرخ ثابتی برای ورود به محدوده وجود نخواهد داشت. شفیعی در ادامه افزود: «نرخ عوارض برای شهروند عادی که مدام درحال تردد نباشد قطعاً کمتر از طرح کنونی است. چون اکثر شهروندان تردد چندانی در محدوده طرح ترافیک ندارند، بلکه عموماً خودروهای خود را یکجا پارک می‌کنند. معمولاً خودروهایی که مدام در طرح ترافیک تردد می‌کنند آلایندگی قابل‌توجهی تولید می‌کنند. اما عوارضی که پرداخت می‌کنند با سایر شهروندان برابر است. اما با این طرح جدید به سمت عادلانه‌تر و هوشمندترشدن مدیریت جریان ترافیک پیش خواهیم رفت.»

ادامه مطلب
سقوط شهاب‌سنگ در روسیه 1500 نفر را مجروح کرد

او در پایان افزود: «اجرای این طرح نیازمند مصوبه شورای شهر تهران است و باید هماهنگی‌های لازم با سازمان فاوا انجام شود؛ البته کلیات این طرح در شورای ترافیک تهران به تصویب رسیده است.»



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها