اپل و سامسونگ جایگاه اول شاخص رضایت مشتریان آمریکا را تصاحب کردند

اپل و سامسونگ جایگاه اول شاخص رضایت مشتریان آمریکا را تصاحب کردند


شاخص رضایت مشتریان آمریکا (ACSI) هر سال گزارشی را درباره احساس آمریکایی‌ها نسبت به محصولات و شرکت‌های خاص منتشر می‌کند. در ۲۰ سال گذشته، اپل در بین تمام شرکت‌ها بالاترین امتیاز این شاخص را در دسته‌بندی پردازش شخصی در اختیار داشته است، اما این روند در سال ۲۰۲۳ به پایان رسیده و اکنون نام سامسونگ، یکی از بزرگ‌ترین رقبای غول سازنده آیفون نیز به‌صورت مشترک در جایگاه اول دیده می‌شود.

برابری سامسونگ و اپل

در گزارش سال ۲۰۲۳ ACSI، سامسونگ با اپل برابری کرده و هر دو شرکت در دسته‌بندی پردازش شخصی امتیاز ۸۳ را کسب کرده‌اند. در مقایسه با گزارش سال گذشته، اپل یک امتیاز و سامسونگ دو امتیاز بیشتر کسب کرده است.

دسته پردازش شخصی در این شاخص شامل دستگاه‌هایی مانند لپ‌تاپ، تبلت و رایانه‌های دسکتاپ می‌شود. اپل با مک‌بوک، آیپد و رایانه‌های شخصی دسکتاپ خود مانند مک مینی در این شاخص حضور دارد و دستگاه‌های سامسونگ شامل سری لپ‌تا‌پ‌های گلکسی بوک، گلکسی کروم‌بوک و سری گلکسی تب می‌شود.

ادامه مطلب
باتری‌های فاقد کبالت با هزینه کمتر، آینده صنعت ماشین را منقلب می‌کنند

همان‌طور که در گزارش ACSI توضیح داده شده، برابری سامسونگ با اپل احتمالاً به‌دلیل افزایش رضایت مشتریان از سری گلکسی تب حاصل شده است. در این گزارش گفته شده که هرچند رضایت آمریکایی‌ها نسبت به تبلت‌ها کاهش یافته، اما امتیاز سامسونگ در این زمینه ۶ درصد بهبود یافته است. به عبارت دیگر، سامسونگ درحال شکست‌دادن روند کلی بازار است.

پس از اپل و سامسونگ، شرکت‌های دل، HP و ایسر بالاترین نمرات این شاخص در دسته‌بندی پردازش شخصی را کسب کرده‌اند. لیست کامل این شرکت‌ها به شرح تصویر زیر است:

ادامه مطلب
انتقاد مجدد ایلان ماسک از کارمندان دورکار: از واقعیت جدا شده‌اند!

همچنین در مورد دستگاه‌هایی که امتیاز بالاتری کسب کرده‌اند، طبق تصویر زیر، رایانه‌های دسکتاپ با امتیاز ۸۴ در سال ۲۰۲۳ بهترین امتیاز کلی را به‌دست آورده‌اند و پس از آن لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها با امتیازات ۸۰ و ۷۶ به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

شاخص رضایت مشتری آمریکا امتیاز دستگاه‌ها را براساس معیارهای مختلفی ازجمله طراحی، در دسترس بودن برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها، کیفیت گرافیک و صدا و سرعت پردازنده تعیین می‌کند. در تصویر زیر تمام این ۱۰ معیار مشخص شده‌اند:



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها