اولین تماس ماهواره ۵G مبتنی بر فضا با موفقیت انجام شد

تکنا


موفقیت در برقراری اولین تماس ماهواره ۵G مبتنی بر فضا می‌تواند در آینده به پوشش سراسری این ارتباط بینجامد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت فناوری در تگزاس از موفقیت خود در دستیابی به تماس ماهواره ۵G مبتنی بر فضا خبر داد. شرکت AST اسپیس موبایل در بیانیه خود اعلام کرد به تازگی توانسته با کمک فناوری اتصال ۵G متصل بر فضا با کمک یک گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس ۲۲ یک تماس بین هاوایی و مادرید برقرار کند.

موفقیت در این ارتباط نشان می‌دهد با کمک این فناوری می‌توان در آینده از طریق ارتباط پیشرفته به هم نزدیک‌تر شد. پیش از این شرکت AST در اوایل سال جاری ماهواره خود را با ارسال سیگنال‌های ۴G به گوشی‌های هوشمند مورد آزمایش قرار داده بود.

دستاورد جدید این شرکت نشان می‌دهد امکان برقراری تماس از یک منطقه کور بیسیم با کمک شبکه‌های مبتنی بر فضا وجود دارد و با کمک این فناوری میتوان شکاف اتصال به ویژه در مناطق دور افتاده را پر کرد.

ادامه مطلب
دانشمندان گمان خواهند داد یخچال‌های عطارد قابلیت حمایتاز حیات را دارند
آخرین مطالب

این موفقیت در حالی صورت می‌گیرد که اولین تماس‌های صوتی مبتنی بر فضا در جهان تنها از طریق تلفن‌های هوشمند معمولی و بدون هیچ گونه اصلاح انجام گرفته است. این شرکت برنامه آزمایشی جامعی را انجام خواهد داد که در آن علاوه بر تماس‌های صوتی تماس‌های ویدئویی ۴G و اتصالات ۵G نیز مورد استفاده قرار گرفته و ارسال پیام‌های متنی انجام خواهد شد.

اولان رئیس هیئت مدیره این شرکت پس از این موفقیت اظهار کرد: یک بار دیگر توانسته‌ایم پیشرفت فناورانه قابل توجه داشته باشیم که در آن یک تغییر پارادایم در دسترسی به اطلاعات ایجاد شده است.

ادامه مطلب
استرالیا برای نامگذاری ماهنورد خود یک مسابقه برگزار می‌کند



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها