سرویس‌های ابری مایکروسافت و آمازون زیر ذره‌بین سازمان رقابت و بازار بریتانیا

سرویس‌های ابری مایکروسافت و آمازون زیر ذره‌بین سازمان رقابت و بازار بریتانیا


سازمان رقابت و بازار (CMA) بریتانیا تحقیقات گسترده‌ای را در مورد شرکت‌های بزرگ زیرساخت‌های ابری مانند آمازون و مایکروسافت آغاز کرده است تا بررسی کند که آیا خدمات ارائه‌شده توسط آن‌ها، استفاده از ارائه‌دهندگان دیگر را برای کسب‌و‌کارها دشوار می‌کند یا خیر.

آفکام (Ofcom)، سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا سال گذشته فاش کرد که در حال آغاز یک تحقیق درباره بازار ۷.۵ میلیارد پوندی خدمات ابری بریتانیا است و در گزارش خود اعلام کرد نگرانی‌هایی را در این رابطه شناسایی کرده که می‌تواند باعث افزایش تنش شرکت‌ها با CMA شود و حالا این اتفاق رخ داده است! اکنون اعلام شده که CMA تحقیق مستقل جدیدی را آغاز کرده است که در آن وجود نگرانی‌های رقابتی در بازار خدمات ابری بریتانیا را بررسی می‌کند.

«سارا کاردل»، مدیر عامل CMA در بیانیه‌ای گفت:

«در حال حاضر کسب‌و‌کارهای زیادی کاملاً به خدمات ابری متکی هستند و رقابت مؤثر در این بازار ضروری است. وجود رقابت قوی تضمین می‌کند که قدرت بازار در دستان چند بازیکن اصلی قرار نگرفته است و پتانسیل کامل این بازارهای دیجیتالی که به سرعت در حال تکامل هستند را ارائه می‌کند تا مردم، کسب‌و‌کارها و اقتصاد بریتانیا بتواند نهایت سود را ببرند.»

مایکروسافت و آمازون زیر ذره‌بین CMA

هسته اصلی تحقیق CMA این است که آیا آمازون، مایکروسافت و گوگل که ۹۰ درصد از درآمدهای ابری بریتانیا را به خود اختصاص داده‌اند، برای حفظ مشتریان خود از اقدامات ضدرقابتی استفاده می‌کنند یا خیر. با این جال، به‌نظر می‌رسد که تحقیق Ofcom بیشتر روی آمازون و مایکروسافت تمرکز دارد، زیرا ۸۰ درصد از درآمد بازارهای ابری به آن‌‌ها تعلق می‌گیرد.

ادامه مطلب
سود شرکت چینی با 2 برابر رشد به 3.6 میلیارد دلار رسید

از جمله مشکلاتی که آفکام در طول تحقیق خود شناسایی کرده است، می‌توان به هزینه‌هایی اشاره کرد که مشتریان باید برای انتقال داده‌های خود پرداخت کنند. گزارش Ofcom همچنین نگرانی‌هایی را مطرح می‌کند که درباره شیوه‌های مجوز نرم‌افزار برخی از ارائه‌دهندگان ابر، به‌ویژه مایکروسافت شنیده می‌شود. به‌عنوان مثال، گفته شده که غول ردموندی از تسلط خود در حوزه نرم‌افزار استفاده می‌کند تا اجرای برنامه‌هایش در سرویس‌های ابری رقیب را برای شرکت‌ها گران‌تر کند.

بررسی CMA احتمالاً ۱۸ ماه طول خواهد کشید و مهلت قانونی آن تا ۴ آوریل سال ۲۰۲۵ تعیین شده است.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها