عزم جدی چری برای ورود به بازار اروپا؛ اومودا ۵ راهی انگلیس، آلمان و اسپانیا می‌شود

عزم جدی چری برای ورود به بازار اروپا؛ اومودا 5 راهی انگلیس، آلمان و اسپانیا می‌شود


شرکت چری رویای حضوری پررنگ در قاره اروپا را در سر دارد. این خودروساز چینی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ سه مدل جدید را در قاره سبز عرضه کند. جالب اینکه محصولات چری با برندی غیر از برند اصلی به‌فروش خواهند رسید. این برندها عبارتند از اومودا، جیکو و اکسلانتیکس. اولین مدلی که در اروپا به‌فروش می‌رسد، کراس‌اوور آشنای اومودا ۵ است. این کراس‌اوور تا پایان سال در اسپانیا و اوایل سال آینده در انگلستان عرضه خواهد شد. پس از انگلستان و در ماه آوریل نوبت به بازار آلمان خواهد رسید تا میزبان اومودا ۵ باشد.

برای هماهنگی بیشتر و بهتر با نیازهای مشتریان اروپایی، اومودا ۵ در بازارهای مختلف با پیشرانه‌های متفاوتی قابل انتخاب خواهد بود. این کراس‌اوور خوش‌استیل با انواع پیشرانه‌های بنزینی، هیبریدی شارژی و تمام الکتریکی در قاره سبز حاضر خواهد شد. در انگلستان این خودرو با هر سه نوع پیشرانه در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

ادامه مطلب
فضاپیمای سایوز 17 به زمین بازمی‌گردد

نسخه برقی این کراس‌اوور جدید چینی به یک پیشرانه ۱۹۸ اسب بخاری مجهز است. وظیفه تأمین انرژی این نسخه را پک باتری ۶۴ کیلووات ساعتی بر عهده دارد. با اتکا به این باتری و مطابق با استاندارد اروپایی WLTP این نسخه می‌تواند تا ۲۸۰ مایل یا ۴۵۰ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ طی کند.

چری

چری و عرضه اومودا ۵ برقی با قیمتی در حدود ۳۰ هزار یورو

برای بازار اسپانیا، چری نسخه بنزینی اومودا ۵ را انتخاب کرده است. آلمان هم میزبان نسخه برقی این خودرو خواهد بود. این نسخه با قیمتی در حدود ۳۰ هزار یورو قابل خرید خواهد بود. هر چند چنین رقمی برای یک کراس‌اوور ناشناخته کمی بالا به‌نظر می‌رسد، اما مدیر منطقه‌ای چری در اروپا آن را رقابتی می‌داند. آنطور که پایگاه خبری رویترز گزارش کرده است، چری با دو برند اومودا و جیکو، در تمامی بازارهای مهم اروپایی حاضر خواهد شد.

ادامه مطلب
رندرهای مفهومی اپل واچ X انتشار شد؛ طراحی تازه با اتصال بند مغناطیسی_رنگو
آخرین مطالب

اومودا ۵ در انگلستان با قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی مثل دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی، گرمکن و سردکن صندلی و کروز کنترل تطبیق‌پذیر عرضه خواهد شد.

چری

اما برند اکسلانتیکس یک برند تمام الکتریکی است و مدل‌های برقی با نشان آن در اروپا به فروش خواهد رسید. این برند از اوایل سال ۲۰۲۵ وارد این قاره می‌شود. سدان E03 و کراس‌اوور E0Y دو محصول این برند نوپا هستند که اوایل امسال از آنها پرده‌برداری شد.

ادامه مطلب
سامسونگ با شرکت باتری‌سازی اکوپرو قرارداد 34 میلیارد دلاری امضا کرد

چری برای حضور بهتر در اروپا و تولید محصولات خود در خاک این قاره، به‌دنبال خرید یا ایجاد یک کارخانه جدید است. در حال حاضر مشخص نیست که کدام تصمیم نهایی خواهد شد، همچنین معلوم نیست که این کارخانه چه زمانی وارد فاز تولید می‌شود.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها