کاهش درآمد نوکیا در فصل سوم ۲۰۲۳؛ ۱۴ هزار کارمند اخراج می‌شوند

کاهش درآمد نوکیا در فصل سوم 2023؛ 14 هزار کارمند اخراج می‌شوند


نوکیا اخیراً از کاهش درآمد خود در سه ماهه سوم سال خبر داده است و حالا به‌عنوان بخشی از برنامه‌های خود برای کاهش هزینه‌ها، اعلام کرده که قصد اخراج ۱۴ هزار کارمند را دارد.

براساس گزارش CNBC، غول حوزه ارتباطات فنلاندی قصد دارد تا برای رسیدگی به محیط چالش‌برانگیز بازار هزینه‌های پایه خود را کاهش داده و بازدهی عملیاتی‌اش را افزایش دهد. این شرکت قصد دارد تا هزینه‌های پایه خود را تا پایان سال ۲۰۲۶، به بین ۸۰۰ میلیون یورو تا ۱.۲ میلیارد یورو کاهش دهد.

همچنین این مسئله باعث می‌شود تا تعداد کارمندان فعلی نوکیا از ۸۶ هزار نفر به ۷۷ هزار تا ۷۲ هزار نفر کاهش پیدا کند.

کاهش درآمد و سود نوکیا

نوکیا برای سه‌ماهه سوم سال جاری اعلام کرده که فروش خالص آن با ۲۰ درصد کاهش نسبت به سال قبل روبرو شده و به ۴.۹۸ میلیارد یورو رسیده است. سود این دوره غول فنلاندی نیز به ۱۳۳ میلیون یورو رسیده است تا در مقایسه با سال گذشته کاهش ۶۹ درصدی را تجربه کرده باشد.

ادامه مطلب
6 AI Shopping Assistant Tools To Help You Shop Wisely
آخرین مطالب

این شرکت که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی جهان محسوب می‌شود، به دلیل رکود اقتصادی و کاهش هزینه‌های زیرساختی توسط اپراتورهای موبایل، با مشکلاتی مواجه شده است که از رشد و پیشرفت آن جلوگیری می‌کنند.

در ادامه گزارش نوکیا برای سه ماهه سوم سال گفته شده که فروش بزرگ‌ترین واحد این شرکت از نظر درآمد، یعنی کسب‌و‌کار شبکه‌های موبایل نوکیا، ۲۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته و به ۲.۱۶ میلیارد یورو رسیده است. سود این بخش نیز نسبت به سال قبل با کاهش ۶۴ درصدی مواجه شده است. نوکیا از روند نزولی بازار آمریکای شمالی به‌عنوان دلیل این امر یاد کرده است. همچنین فروش این شرکت در هند «متعادل» توصیف شده، زیرا استقرار شبکه ۵G در آن عادی شده است.

ادامه مطلب
فضاپیمای سایوز 17 به زمین بازمی‌گردد



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها