شرکت‌های کوچک ما کیفیت بالاتری از شرکت‌های کره‌ای و آمریکایی دارند

شرکت‌های کوچک ما کیفیت بالاتری از شرکت‌های کره‌ای و آمریکایی دارند


معاون علمی رئیس جمهور باور دارد شرکت‌های کوچک ایرانی از نظر کیفیت، از شرکت‌های کره‌ای، اروپایی و آمریکایی بالاترند. دهقانی تفاوت را در پشتیبانی‌های مالی و اتصال شرکت‌های کوچک و بزرگ می‌داند.

«روح‌الله دهقانی»، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با اشاره به این که چندی پیش تیمی را به کره فرستاده تا پارک‌ها و فناوری‌هایشان را بازدید کنند، او گفت: «به جرئت می‌توانم بگویم شرکت‌های کوچک ما از نظر کیفیت، از شرکت‌های کره‌ای و اروپایی و آمریکایی واقعا بالاترند.»

او در گفتگو با روزنامه دانشگاه صنعتی شریف این نوشته را گفتن و پافشاری کرد که این اظهاراتش شعاری نیست: «اگر اینطور می بود بعد چرا جستوجو این می باشند تا بچه‌های ما را جذب کنند؟ چون واقعا قوی می باشند.»

به باور دهقانی، تفاوت آنجاست که در کشورهایی همانند آمریکا، پشتیبانی‌های مالی بزرگی وجود دارد و مجموعه رشد می‌کند، چیزی که در سرزمین ما چندان وجود ندارد: «یا این که همانند سامسونگ، یک شرکت بزرگ به چند صد شرکت کوچک وصل است و آنها به این مجموعه پشتیبانی می‌کنند و شبکه ای راه افتاده که تبدیل اتفاق بزرگی همانند سامسونگ می‌بشود.»

ادامه مطلب
افشای رندرها و مشخصات گلکسی A35 سامسونگ + عکس
آخرین مطالب

او صنایع بزرگ سرزمین همانند فولاد و نفت و … به تنه درخت تشبیه و از شرکت‌های کوچک و بزرگ به گفتن شکوفه و برگ یاد کرد که باید به هم وصل شوند: «اگر وصل نشوند اتفاق خاصی نمی‌افتد. این نظر من نیست؛ روش معتبری است که در کشوری که منبع های محدود، اما بازارهای خوبی دارد باید به این سمت رفت.»

او گفت و گو اتصال شرکت‌های کوچک به بزرگ، موضوعی است که زمان‌ها است از سوی معاونت عملی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور پیگیری می‌بشود. دهقانی باور دارد برای تشکیل ابرشرکت یا یونیکورن نیاز است که مجموعه‌ها کنار هم قرار گیرند و کنسرسیومی کار کنند. او این اتفاق را نقطه اغاز ابرشرکت‌شدن می‌داند.

ادامه مطلب
Мостбет Казино Mostbet Букмекерская Контора: Официальный Сай



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها