هگزاکوپتر چیست و چه تفاوتی با کوادکوپتر دارد؟

هگزاکوپتر چیست و چه تفاوتی با کوادکوپتر دارد؟


آیا می‌دانستید که همه ۳۰۰ پهپاد نمایش سوپربول (Super Bowl) در آمریکا اکثرا از نوع کوادکوپتر بودند و یک خلبان برای هدایت داشتند؟ هگزاکوپتر و کوادکوپتر، محبوب‌ترین مولتی‌روتورها در جهان برای عکاسی از راه دور یا عکاسی Landscape و پلان می باشند. هر دوی این پهپادها، قوت کنترل از راه دور خوبی دارند و دوربین را به ارتفاعات بالا و دور از شما برای عکاسی می‌فرستند؛ اما تفاوت هگزاکوپتر و کوادکوپتر چیست؟ بهتر است کدام یک از این دو را برای عکاسی و تشکیل محتوای تصویری انتخاب کنید؟ در این مقاله به این سوال‌ها جواب داده‌ایم.

تفاوت ظاهری؛ مهم‌ترین فرق بین هگزاکوپتر و کوادکوپتر

هگزا کوپتر چیست و چه فرقی با کوادکوپتر دارد؟ اولین تفاوت بین هگزاکوپتر و کوادکوپتر، در قیمت و ظاهر آن‌ها دیده می‌بشود. هگزا کوپتر از گران‌ترین و سنگین‌ترین پهبادهایی است که باتری‌ها و سیستم تعلیقی سنگین و کاربردهای مختلفی دارد. اجزای آن شامل ۶ موتور قوی و ۶ بازو می‌بشود که با زاویه ۶۰ درجه نسبت به هم قرار گرفته‌اند. زیاد تر کاربرد یک هگزاکوپتر حرفه‌ای برای حمل دستگاه‌های عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای بزرگ است.

اکنون کوادکوپترها محبوب‌ترین و ساده‌ترین نوع مولتی کوپتر می باشند. آن‌ها از نظر ارزان‌بودن نسبی اجزا، پایداری، فشرده‌بودن و حداقل پیچیدگی، به هگزاکوپترها برتری دارند. کوادکوپتر ۴ بازو و ۴ موتور دارد. قوت مانور و وزن کوادکوپتر به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر بهتری برای ویدئوهای ورزشی خود بگیرید. از کوادکوپتر حرفه ای برای سرگرمی، تصویربرداری مراسم‌های عروسی، پروازهای بدلکاری و فیلمبرداری با دوربین‌های سبکی همانند GoPro منفعت گیری می‌بشود.

ادامه مطلب
راهنمای خرید کوادکوپتر دوربین دار

ارامش و پایداری کدام زیاد تر است؟ هگزا کوپتر یا کوادکوپتر؟

مابین دو پهباد کنترلی دوربین دار کوادکوپتر و هگزاکوپتر، دومی با قوت ۶ بازو، زمان عکاسی، وضوح بهتری برای عکس و تکان‌های کمتری زمان پرواز دارد. درحقیقت، هر چه یک هلی شات، موتورها و تیغه‌های زیاد تر داشته باشد، طول بال آن زیاد تر می‌بشود. طول بال بزرگ‌تر هم، پایداری (STABILITY) بیشتری در پی دارد تا تصاویر و داده‌ها آشکار‌تر ثبت شوند. درنتیجه، برای گرفتن عکس‌های ثابت، ویدیو یا ثبت دیگر داده‌ها، هگزاکوپتر گزینه بهتری است. در بادهای شدید یا محیط‌های متلاطم، طول بال‌های گسترده و قوت ترکیبی اراعه شده در یک هگزاکوپتر است که به پشتیبانی عکاسان و تصویربردارها می‌آید.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
تولید لپ‌تاپ‌های کروم بوک در هند نتیجه همکاری جدید گوگل با HP

برخورداری از دقت زیاد تر؛ مزیت هگزاکوپتر نسبت به برادر کوچک‌تر خود

یکی از مسئله‌هایی که زمان خرید هلی شات باید به آن دقت کرد، قوت و دقت زیاد تر آن پهباد در زمان کنترل پرواز است. در ارتفاعات، اکثرا باد شدیدی می‌وزد و ازآنجایی‌که مولتی‌کوپترها برای عکاسی به ارتفاعات بالایی پرواز می‌کنند، باید قوت تحمل این باد را داشته باشند. هرچه دقت پرواز کوادکوپتر و هگزاکوپتر، با دسته‌های کنترل از راه دور آن‌ها زیاد تر باشد، کیفیت بهتری در کارکرد دارند.

اگر نیاز به حرکت آهسته در زمان فیلمبرداری دارید، هگزاگوپتر بهتر از کوادکوپتر عمل می‌کند. درواقع، هرچه طول بال و قوت موتور این وسیله زیاد تر باشد، توانایی و تحمل بهتری برای مانور در فضای باز دارد. هگزا کوپتر دوربین‌دار زمان عبور از کنار اجسام، به علت دقت بالا در کنترل به آن‌ها برخورد نمی‌کند.

قیاس هگزا کوپتر و کواد کوپتر از نظر توانایی حمل بار

موتور و تیغه‌های زیاد تر به‌معنی ظرفیت بالاتر برای حمل وسایل سنگین است. دوربین‌های بزرگ، به قوت بالابری بیشتری نیاز دارند که فقط در هگزاکوپترها حاضر است. از طرفی، هگزا کوپتر با قابلیت حمل بار، برای نگه داری ارتفاع پرواز مناسب با داشتن بار سنگین، به این چنین ظرفیتی در موتور و بال‌ها نیاز دارد. درنتیجه، هگزاکوپترها در این مسابقه برنده می باشند.

ادامه مطلب
dfhjksdhfjkdhsjfkds | تکنا

پایه‌های جمع‌شونده تعداد مقداری از کوادکوپترها، جلوی دید دوربین را می‌گیرند. از این نظر، هگزاکوپترها، بهتر عمل می‌کنند و امکان چرخش ۳۶۰ درجه‌ای را به دوربین‌ها بدون دیده‌شدن پایه‌ها خواهند داد. باز هم پیشنهاد می‌بشود به راهنمای خرید هگزاکوپتر و مشخصات آن دقت کنید تا زیاد تر راجع به معایب و مزایای این وسیله بدانید.

مقاومت بالای بدنه؛ ویژگی مشترک کوادکوپتر و هگزاکوپتر

زمان خرید هگزاکوپتر می‌بایست به این سوال جواب دهید: «در صورت خراب‌شدن موتور در زمان پرواز، چه اتفاقی می‌افتد؟» با افزایش تعداد و پیچیدگی قطعات، گمان خرابی تک‌جزء زیاد تر می‌بشود؛ بااین‌حال، استحکام هگزاکوپترها زیاد تر از کوادکوپترهاست. هگزاکوپتر با ۵ پره سالم از ۶ پره، فرود می‌آید؛ حتی هگزاکوپترها در شرایط اضطراری، با ۴ موتور هم پرواز می‌کنند. اگر یک تیغه یا موتوری در کوادکوپتر خراب بشود یا زمان پرواز ضربه بخورد، دیگر قادر به پرواز نخواهد می بود.

ادامه مطلب
هر چهار مدل گوشی‌های آیفون ۱۶ به تراشه A۱۸ مجهز خواهند شد

طول عمر باتری و زمان زمان پرواز زیاد تر در کوادکوپترهای حرفه‌ای

در ابتدای ورود مولتی کوپترها به بازار، تعداد بسیاری از مدل‌های کوادکوپتر با یک بار شارژ باتری، زمان زمان بیشتری به نسبت هگزاکوپترها پرواز می‌کردند؛ اما با پیشرفت این صنعت، هگزاکوپترها در عمر باتری از کوادکوپترها جلو زدند یا لااقل با آن‌ها برابری می‌کنند. به‌طور‌مثال، یک مدل معروف کوادکوپتر حداکثر تا ۲۸ دقیقه پرواز، باتری دارد اما مدلی همانند هگزاکوپتر یونیک (Yuneec H520) تا ۳۱ دقیقه پرواز می‌کند.

دقت داشته باشید که وزن وسیله، دوربین متصل به هگزاکوپتر و محیطی که در آن پرواز می‌کند، روی عمر باتری هگزاکوپتر یا کوادکوپتر تاثییر‌گذار است.

در مسابقه شدت بین کوادکوپتر و هگزاکوپتر، کدام برنده است؟

در مسابقه بین کوادکوپتر و هگزاکوپتر، کواد کوپتر برنده است؛ چرا که شدت بیشتری دارد و سریعتر به مقصد می‌رسد. کوادکوپترهای مدرن قادر به پیشی‌گرفتن از شدت هگزاکوپترها می باشند؛ یقیناً این شکاف بین شدت، هر سال در حال کمتر شدن است و هگزاکوپترهای تازه همانند پنتوم ۴ یا ماویک ۴ شدت‌های زیاد بالایی دارند. به‌طو‌رمثال، حداکثر شدت این دو هگزاکوپتر ۶۴ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت است. با نگاهی به راهنمای خرید هگزا کوپتر می‌توانید مقدار شدت این پهباد را ببینید.

ادامه مطلب
آیفون ۱۵ پرو حتی با دریافت آپدیت جدید نیز همچنان بیش از حد داغ می‌شود

هگزاکوپتر یا کوادکوپتر؟ در خرید از پریماتوی کدام را انتخاب می‌کنید؟

مدل‌های گوناگون هگزاکوپتر و کوادکوپتر، مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای دوربین‌های سبک از کوادکوپتر و برای دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای از هگزاکوپتر منفعت گیری کنید. از آنجایی که کوادکوپتر کوچک و ارزان است، برای آماتورها یا حمل‌و‌نقل وسایل کوچک، گزینه زیاد عالی به حساب می اید. با‌این‌حال، برای وزنه‌های سنگین‌تر، به قدر کافی مقاوم نیست!

هگزاکوپتر پایدارتر است و حتی درصورت از کار افتادن یک موتور، باز هم به کار خود ادامه می‌دهد. هگزاکوپتر در ارتفاع بالاتری نسبت به کوادکوپتر پرواز می‌کند و برای حمل بارهای سنگین‌تر مناسب است؛ یقیناً هگزاکوپتر نسبت کوادکوپتر قیمت بیشتری دارد و تعداد بسیاری از افراد زمان خرید هلی شات به این مسئله دقت می‌کنند. شما می‌توانید بسته به نیاز و بودجه خود، هلی شات دلخواه‌تان را از سایت پریماتوی تهیه کنید. برای خرید محصولات متنوع کنترل از راه دور از جمله انواع هلی‌شات‌ و ماشین‌های کنترلی حرفه‌ای، به سایت این فروشگاه به نشانی primatoy.com سر بزنید.

salb-techna



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها