شارژ کارتریج چیست وچطور انجام میشود؟

شارژ کارتریج چیست وچطور انجام میشود؟


به علت پایین تر بودن هزینه شارژ کارتریج لیزری نسبت به خرید کارتریج در شرایط جاری تعداد بسیاری از سازمان ها و شرکتهای دولتی وخصوصی برای افت هزینه مجموعه، کارتریج های پرینتر را سپس از پایان پودرتونر، شارژ میکنند. کارتریج چیست؟ کارتریج به مواد مصرفی پرینتر حرف های میشود که سپس از چاپ تعداد مشخصی کاغذ به پایان میرسد که یا باید کارتریج نو تهیه بشود و یا این که عمل به شارژ کارتریج نمود.

شارژ کارتریج چیست؟

اگر بطور خلاصه بخواهیم بگوییم که شارژ کارتریج چیست باید بگوییم که شارژ کارتریج یعنی پر کردن مجدد مواد مصرفی پرینتر از جوهر و یا پودر تونر،در کارتریج های جوهر افشان شارژ کارتریج با مایع جوهر انجام میشود ودر کارتریج های لیزری شارژ کارتریج با پودر تونر انجام میپذیرد که فقط با پر کردن مجدد کارتریج نمیتواند نتیجه مطلوب کسب شودو احتمالا نیاز به معاوضه قطعاتی هم باشد که نیاز به توانایی و تخصص اختصاصی دارد.

یکی از مزایای شارژ کارتریج، افت هزینه‌های چاپ است. درحقیقت، با منفعت گیری از این روش، می‌توان به طور قابل توجهی هزینه‌های خرید کارتریج تازه را افت داد و به جای آن، با هزینه‌ی کمتری کارتریج مهم را شارژ کرد. علاوه بر این، شارژ کارتریج  علتنگه داری محیط زیست نیز خواهد شد. با منفعت گیری مجدد از کارتریج ، می‌توانیم مصرف زیاد تر جعبه‌های کاغذی و پلاستیکی را افت دهیم که در گذرسال به سمت زباله‌های غیر قابل تجدید تبدیل خواهد شد. بدین ترتیب، نگه داری منبع های طبیعی و افت آلودگی محیط زیست در دستور کار ما خواهد می بود. درنتیجه، شارژ کارتریج  تلاشی است که به پشتیبانی آن می‌توانیم به کیفیت بیشتری در چاپ‌ها دست یابیم، هزینه‌ها را افت دهیم و به نگه داری محیط زیست پشتیبانی کنیم.

ادامه مطلب
افزایش توانایی ربات‌های دو پای گوگل با پشتیبانی هوش مصنوعی_رنگو
آخرین مطالب

این روش، اکنون توسط تعداد بسیاری از تجارت‌ها وسازمان ها این چنین کاربران خانگی پذیرفته شده است و به طور گسترده‌تر در حال منفعت گیری می‌باشد. شارژ کارتریج یک کار کاملا تخصصی میباشد و نیاز به توانایی کافی دارد،اگر شارژ کارتریج توسط فردی که تخصص این کار را ندارد انجام بشود کارتریج شارژ شده کیفیت مساعد نخواهد داشت و حتی امکان صدمه به چاپگر و نیاز به تعمیر پرینتر وجود دارد. کارتریج لیزری از اجزای مختلفی راه اندازی شده است که هر کدام از این قطعات در کارتریج و چاپ ماموریت خاصی دارند.

ادامه مطلب
سود آور ترین و بهترین کانال سیگنال ارز دیجیتال در ایران با همیارکریپتو

قطعات کارتریج لیزری عبارت هستند از:

۱-درام کارتریج: درام  میله استوانه ای شکل میباشد که همانند یک غلطک ماموریت آن، انتقال تونر بر روی کاغذ است درام کارتریج با گرفتن عکس توسط نورلیزر چاپگر و با چسباندن تونر عکس یا متن را برروی کاغذ همانند یک غلطک میچسباند، درام در کارتریج لیزری دربیشترین اصطحکاک قرار دارد و طبق معمول نسبت به باقی قطعات زیاد تر صدمه میبیند وشایع ترین عیب در کارتریج مربوط به درام کارتریج میباشد.

۲-مگنت کارتریج: غلطک مگنت روی مخزن مهم قرار می گیرد و با چرخش خود پودر یا تونررا از داخل مخزن به بیرون و به سمت درام هدایت می‌کند.

۳-فوم رول: فوم رولر میله‌ای به جنس لاستیک یا فوم است که سپس از هر نوبت چسبیدن تونر به روی کاغذ، تونر باقی‌ مانده بر روی درام را تمیز میکند.

ادامه مطلب
باتری لیتیومی تازه محققان آتش تشکیل شده را خاموش می‌کند

۴-دکتر بلید: دکتربلید مقدار پودر تونری که از مخزن خارج میشود را تنظیم میکند و اجازه خروج پودر اضافی را نمیدهد

۵-وایپر بلید : وایپر بلید یا برف پاک کن ازیک قطعه فلزی و یک قطعه لاستیکی شفاف راه اندازی شده که به هم چسبیده اند و یک تیغه راه اندازی داده اند،این قطعه با دو عدد پیچ روی تکه ضایعات بسته میشود و مانع از ریختن پودرها به بیرون میشود،لبه لاستیکی بلید با درام در تماس بوده و تونرهای اضافی که سپس از فرایند چاپ روی سطح درام باقی مانده را جمع آوری می کند و به سمت مخزن ضایعات ارسال میکند.

۶-تونر یا پودر کارتریج: تونر، پودری خاص از جنس مواد پلاستیکی، کربن، اکسید آهن، مواد پلی‌ استر ویا دیگر رنگ‌ دهنده ها میباشد در کارتریج های لیزری تک رنگ این پودر سیاه میباشد و در کارتریج های رنگی سه رنگ آبی،قرمزو زرد هم به غیر از رنگ مشکی در کارتریج چاپگر وجود دارد.

ادامه مطلب
اکستریم VX؛ هم کلاس جت شخصی

برخی دیگر از قطعات کارتریج لیزری عبارت هستند از: ۷-مخزن تونر ۸-کاست یا پوکه کارتریج ۹-شاتر یا محافظ درام ۱۰-چیپست یا شمارنده کارتریج ۱۱-درپوش نگهدارنده کارتریج ۱۲- چرخ دنده های کارتریج

هریک از این قطعات درون کارتریج اگر به درستی کار نکنند باید در زمان شارژ کارتریج معاوضه شوند.

مسئله مهم: هر یک از این قطعات اگر نیاز به معاوضه داشته باشند باید از کیفیت مساعد برخوردار باشند و اگر از قطعات با کیفیت منفعت گیری نشود نتنها در کیفیت چاپ تاثیرگذار است بلکه میتواند به دستگاه پرینتر صدمه رساند.

چه عواملی درقیمت وکیفیت شارژ کارتریج تاثیرگذار است:

۱-مقدار پودر یا تونر کارتریج

۲-کیفیت پودر یا تونر

۳-سرویس و چک کردن قطعات داخل کارتریج

۴-منفعت گیری از قطعات با کیفیت

۵-کالیبره کردن کارتریج و تست سپس از شارژ کارتریج

۶-بسته بندی محصول

۷-ثبت فاکتور رسمی و گارانتی شارژ کارتریج

۸-حمل و ارسال تخصصی کارتریج

ادامه مطلب
فرایند طویل اراعه ویژن پرو در فروشگاه‌ها توسط بلومبرگ لو رفت

دقت داشته باشید چنانچه هر یک از موارد بالا به درستی انجام نشود تاثییر مستقیم در کیفیت شارژ کارتریج خواهد داشت. برای شارژ کارتریج به مراکز و شرکتهای معتبر مراجعه نمایید و قبل از خواست شارژ کارتریج حتما رزومه شرکت و لیست خورسندی مشتریان قبلی مجموعه را چک نمایید. در آخر تصمیم داریم یکی از بهترین مراکز شارژ کارتریج در تهران را به شما همراهان سایت معارفه نماییم.

شرکت پردیس چاپگر باران با نام تجاری پرچابا (سهامی خاص) تشکیل کننده کارتریج ایرانی پردیس چندین سال است که یکی از بهترین مراکز شارژ کارتریج در تهران میباشد و به طور تخصصی برای شرکتها و سازمان های دولتی و خصوصی خدمات شارژ کارتریج و تعمیر پرینتر را انجام میدهند و این شرکت توانسته رضایت بیشتر از سه هزار مجموعه دولتی و خصوصی را جلب نماید.

دیدن قیمت شارژ کارتریج
شرکت پردیس چاپگر باران (سهامی خاص)
تلفن: ۰۲۱۸۸۳۴۱۹۱۹  /  ۰۲۱۸۸۳۲۲۱۲۰
آدرس دفتر مرکزی:تهران -خیابان کریم خان زند- خ ایرانشهر شمالی – نبش خ اراک پلاک ۱۵۸ واحد ۱و۲
www.parchaba.com  وب سایت

salb-techna



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها