اسنپدراگون ۷ نسل ۳ کوالکام معارفه شد + مشخصات

مشخصات اسنپدراگون 7 نسل 3


کوالکام از تازه ترین تراشه بین‌رده‌اش به نام اسنپدراگون ۷ نسل ۳ رونمایی کرد. این چیپ که جانشین اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ محسوب می‌بشود، با لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC تشکیل شده است و از شتاب‌دهنده هوش مصنوعی منفعت می‌برد.

تقریباً همه قسمت‌های تراشه بین‌رده تازه کوالکام با تمرکز روی هوش مصنوعی طراحی شده‌اند. به حرف های کوالکام، پیشرفت‌های این تراشه علتبهبود کارکرد هوش مصنوعی روی دستگاه می‌بشود. با دقت به این حرف های، باید چشم به راه بهبود دیدنی کارکرد برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد در تلفنهای تجهیزبه اسنپدراگون ۷ نسل ۳ باشیم.

مشخصات اسنپدراگون ۷ نسل ۳

تراشه تازه کوالکام به ۸ هسته پردازشی با پیکربندی ۴+۳+۱ تجهیزشده است که شامل هسته مهم با فرکانس ۲.۶۳ گیگاهرتز، سه هسته قوی با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۴ هسته کوچک و کم‌مصرف با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز می‌بشود.

ادامه مطلب
قیمت بازار انویدیا به‌لطف هوش مصنوعی از 2 تریلیون دلار فراتر رفت

به حرف های کوالکام، کارکرد CPU تراشه جدیدش ۱۵ درصد بهبود داشته و درزمینه پردازشگر گرافیکی هم با ۵۰ درصد کارکرد بالاتر نسبت به اسنپدراگون ۷ نسل ۱ مواجه هستیم. اسنپدراگون ۷ نسل ۳ این چنین ۲۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

کوالکام در اسنپدراگون ۷ نسل ۳ از Hexagon NPU منفعت گیری کرده که درزمینه کارکرد هوش مصنوعی در ازای هر وات، نسبت به اسنپدراگون ۷ نسل ۱ تا ۶۰ درصد سریع تر است. پردازشگر گرافیکی آدرنو مورد منفعت گیری در این تراشه از APIهای OpenGL ES 3.2، ولکان ۱.۳ و OpenCL 2.0 FP حمایتمی‌کند.

تراشه تازه کوالکام از نمایشگرهای ۴K با رفرش ریت ۶۰ هرتز یا پنل‌های فول اچ‌دی پلاس با رفرش ریت ۱۶۸ هرتز حمایتمی‌کند. این چیپست این چنین از Spectra ISP منفعت می‌برد که علتپشتیبانی آن از دوربین‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی و ضبط ویدیوهای ۴K HDR می‌بشود.

ادامه مطلب
لیزینگ اجتماعی، راهکار دولت فرانسه برای گسترش خودروهای برقی در این سرزمین

کوالکام چیپ اسنپدراگون ۷ نسل ۳ را به مودم اسنپدراگون X63 5G با حمایتاز باندهای زیر ۶ گیگاهرتز و موج میلی‌متری تجهیزکرده است که حداکثر شدت دانلود ۵ گیگابیت بر ثانیه دارد. این تراشه این چنین از وای‌فای ۶E و بلوتوث ۵.۳ حمایتمی‌کند.

اولین تلفنهای تجهیزبه اسنپدراگون ۷ نسل ۳ در ماه جاری میلادی معارفه خواهد شد و آنر و ویوو به‌گفتن اولین شرکت‌ها از این تراشه منفعت گیری خواهند کرد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها