دانشمندان می گویند سن ماه زیاد تر از فکر ماست

تکنا


تا این مدت برخی از مواد بدست آمده از سطح ماه می توانند اطلاعات مهمی را در رابطه این قمر نقل کنند. این مواد برای آینده نگه داری شده اند تا بتوان با منفعت گیری از ابزارهای پیشرفته آنها را مورد مطالعه قرار داد. داده های جاری در مطالعه این مواد نشان می دهد سن ماه میلیون ها سال زیاد تر از چیزی است که پیش از این تخمین زده شده می بود.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شواهد اتمی حاضر در کریستال های ریزکن نشان می دهند عمر ماه به ۴.۴۶ میلیارد سال می رسد. این کریستال یکی از کانی های مربوط به دوران راه اندازی ماه است. این عدد نسبت به تخمین های قبلی در رابطه سن ماه نزدیک به ۴۰ میلیون سال زیاد تر است. این چنین رقم حرف های شده نزدیک به سن تولد منظومه شمسی در ۴.۵۷ میلیارد سال قبل است.

ادامه مطلب
احتمالا دکمه خازنی جدید اپل در آیفون ۱۶ به کار می رود

دانشمندان از طریق تعیین سن دقیق ماه می توانند به توالی رویدادهای مربوط به روزهای ابتدایی راه اندازی منظومه شمسی دست اشکار کنند. جنیکا گریر، از اخترشیمی دانان دانشگاه گلاسکو و از نویسندگان این مقاله در این مورد می گوید: زمان بندی در این مطالعه در الویت است. منظومه شمسی از زمان ها قبل وجود داشته و تعداد بسیاری از فرآیندهای مهم و پویای درون آن در چند میلیون سال اول رخ داده است. به حرف های دانشمندان مواد درون ماه دارای دو لایه پوسته و گوشته می باشند که از یکدیگر جدا شده اند ‌و کانی های جدیدی نیز درون آنها به وسیله سنگ های مذاب تشکیل شده اند که زیرکن یکی از آنهاست.



منبع

آخرین مطالب
ادامه مطلب
دستگاه تازه پوشیدنی متا بدون نیاز به کاشت در مغز سیگنال‌های مغزی را می‌خواند_رنگو

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها