ایلان ماسک تصمیم دارد استارشیپ را قبل از کریسمس مجدد آماده پرواز کند

تکنا


در حالی که پرتاب آزمایشی دوم استارشیپ نیز ناموفق انجام شد اما ایلان ماسک تصمیم دارد بار دیگر ۳ الی ۴ هفته دیگر این موشک را برای پرتاب سوم آماده کند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک بعد از پرتاب ناموفق ۲۷ آبان موشک فضایی استارشیپ خبرداد سومین پرتاب این وسیله نقلیه طی ۳ تا ۴ هفته دیگر انجام خواهد شد. تا این مدت اشکار نیست آیا مجوزهای ملزوم برای پرتاب سوم  دریافت شده است یا خیر. امکان پذیر آمادگی فنی تا قبل از کریسمس برای پرتاب تشکیل بشود اما تا این مدت نمیدانیم تا آن زمان استارشیپ برای پرواز آماده خواهد می بود یا خیر.

موشک استارشیپ مجوز پرتاب بعدی خود را از اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده دریافت نکرده است. ماموریت روز شنبه که از پایگاه استار بیس مربوط به شرکت اسپیس ایکس انجام گرفته می بود رسیدن به مدار زمین و فرود در اقیانوس آرام در نزدیکی هاوایی بعد از گذشت ۹۰ دقیقه از پرتاب می بود. اما در این پرواز آزمایشی تنها بعد از ۸ دقیقه سپس از پرتاب عملیات جداسازی سریع و بدون برنامه‌ریزی اتفاق افتاد. این چنین اولین مرحله از این موشک نیز که قرار می بود برای فرود به خلیج مکزیک بازگردد بعد از جدا شدن از مرحله بالایی منفجر شد.

ادامه مطلب
ایلان ماسک با حذف تیتر مقاله‌ها در ایکس یک تغییر پرحاشیه دیگر را ایجاد کرد

بعد از پرتاب ناموفق اول استارشیپ در تاریخ ۲۰ آوریل نیز ماسک اظهار کرده می بود اسپیس ایکس پرتاب دوم خود را ظرف ۶ تا ۸ هفته دیگر انجام می‌دهد. این پرتاب زیاد تر از زبان اظهار شده طول کشید. چون اداره هوانوردی فدرال برای اراعه مجوز پرتاب تحقیقات گسترده‌ای را در رابطه انفجار و این چنین بازدید ایمنی و برسی زیست محیطی انجام داد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها