با اهمیت ترین مؤلفه در استخدام کارمندان اپل چیست؟ تیم کوک جواب می‌دهد

مهم‌ترین مؤلفه در استخدام کارمندان اپل چیست؟ تیم کوک پاسخ می‌دهد


«تیم کوک‌» در مصاحبه‌‌ای تازه، درمورد نحوه تفکر کارکنان اپل، اهمیت کار تیمی، ایده‌پردازی و نحوه استخدام افراد در این شرکت سخن بگویید کرد. در جایی از این مصاحبه، کوک او گفت که هرکسی که در اپل با آن‌ها کار می‌کند معتقد است که «یک به‌علاوه یک برابر است با سه». منظور تیم کوک از این جمله این است: «ایده شما به‌علاوه ایده من بهتر از ایده‌های هر فرد به تنهایی است.» در ادامه تیم کوک ویژگی‌های شخصیتی خاصی را برشمرد که متقاضیان شغل در اپل باید واجد آن‌ها باشند.

مدیرعامل اپل، تیم کوک، در پادکست Dua Lipa حاضر شد و درمورد مسائل گوناگون شخصی و کاری سخن بگویید کرد. بر پایه گزارش اینسایدر، کوک در رابطه لازمه همکاری و همبستگی بین کارکنان اپل او گفت: «کارکردن با افرادی که بهترین‌ها را در شما به ارمغان می‌آورند، احساسی باورنکردنی است؛ اساساً، همه ما معتقدیم که یک به‌علاوه یک برابر با سه است. ایده شما به علاوه ایده من بهتر از ایده‌های هر فرد به تنهایی است.»

ادامه مطلب
این ربات قبل از لبخندزدن شما، آن را تشخیص می‌دهد + ویدیو_رنگو

اپل چه افرادی را استخدام می‌کند؟

تیم کوک درمورد گزینش افراد در این شرکت او گفت که کارکنان اپل از همه اقشار می باشند، چه افرادی تحصیل‌کرده و چه افرادی بدون مدرک دانشگاهی. کوک او گفت: «فکر می‌کنم یکی از ویژگی‌هایی که در افراد به جستوجو آن هستم، [قابلیت] همکاری است. آیا آن‌ها واقعاً می‌توانند با بقیه همکاری کنند؟ آیا عمیقاً اعتقاد دارند که یک به‌علاوه یک برابر است با سه؟» کوک او گفت که او این چنین به جستوجو کارمندانی می‌گردد که کنجکاو باشند و از سوال‌کردن نترسند. ویژگی‌های دیگر موردنظر مدیرعامل اپل، عبارت هستند از خلاقیت و توانایی‌ کار تیمی است.

او او گفت درحالی که معتقد است برنامه‌نویسی حتی در خارج از محل کار یک توانایی مهم زندگی به شمار می‌آید، بااین‌حال اپل حتی افرادی را استخدام کرده است که راه‌ و روش کدنویسی را نمی‌دانند.

ادامه مطلب
مرسدس بنز برای ارتقای ایمنی، عملکرد محصولات رقبا را در تست تصادف بررسی می‌کند
آخرین مطالب

بر پایه گزارش سال ۲۰۱۶ اینسایدر، روال گزینش استخدام در اپل زیاد دقیق انجام می‌بشود، به شکلی که با برخی از متقاضیان‌ شغل در این شرکت ۱۳ بار مصاحبه شده است. اپل این چنین درمورد اطلاعات محصولات آینده خود زیاد محافظه‌کار عمل می‌کند، برای مثالً بر سطل‌های زباله کارمندان نظارت دارد، یا روی محصولات تازه خود اسم سری می‌گذارد و حتی پنجره‌ها را با پرده‌های سیاه می‌پوشاند.

ادامه مطلب
6 AI Shopping Assistant Tools To Help You Shop Wisely

تیم کوک در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۵ اشاره کرده می بود که استخدام افراد با طیف وسیعی از دیدگاه‌ها مهم است. کوک به مصاحبه‌کننده حرف های می بود که اپل «افراد باهوش شرور» را که صاحب دیدگاه می باشند می‌خواهد؛ افراد مورد نظر اپل درمورد دیدگاه خود او گفت و گو می‌کنند و می‌خواهند اوضاع را بهتر کنند.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها