سامسونگ با شرکت باتری‌سازی اکوپرو قرارداد ۳۴ میلیارد دلاری امضا کرد

سامسونگ با شرکت باتری‌سازی اکوپرو قرارداد 34 میلیارد دلاری امضا کرد


شرکت اکوپرو (Ecopro BM) یک قرارداد طویل مدت با شرکت سامسونگ SDI امضا کرد تا به این غول کره‌ای یک عنصر کلیدی برای باتری‌های خودروهای برقی اراعه کند؛ این قرارداد درحالی انجام می‌بشود که نرخ‌های منفعت بالا علتکاهش تقاضا برای وسایل نقلیه برقی شده است. سامسونگ این چنین به همراه شرکت استلانتیس تصمیم دارد دو کارخانه باتری‌سازی در ایندیانای آمریکا و مجارستان احداث کند.

بر پایه گزارش بلومبرگ، شرکت اکوپرو مستقر در کره جنوبی، روز جمعه قراردادی با سامسونگ امضا کرد تا از سال‌ ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸ مواد فعال کاتدی به قیمت ۳۳.۵ میلیارد دلار را به دست این شرکت رساند. اکوپرو حرف های است که این کاتد برپایه نیکل، کبالت و آلومینیوم است و برای باتری‌های با نیکل بالا منفعت گیری می‌بشود. از آنجایی که منبع های کره جنوبی فقط می‌تواند ۱۸۰ هزار تن از این کاتدها را فراهم کند، این شرکت تصمیم دارد در مجارستان و کانادا کارخانه‌های فرد دیگر تأسیس کند.

ادامه مطلب
هواوی رسماً اعلام کرد؛ 100 میلیون دستگاه از HarmonyOS 4 استفاده می‌کنند

همکاری سامسونگ و اکوپرو برای تشکیل باتری‌ خودروهای برقی

کاتدهای اکوپرو در اختیار کارخانه‌های سامسونگ در کره جنوبی و خارج از سرزمین قرار خواهند گرفت. سامسونگ این چنین به طور مشترک با شرکت استلانتیس درحال برنامه‌ریزی برای ساخت دو کارخانه باتری‌سازی در ایندیانا و مجارستان دارد.

این خرید وفروش بزرگ درحالی انجام شده است که خودروسازان با افزایش نرخ منفعت، اهداف فروش خودروهای برقی خود را افت داده‌اند. درهمین‌ حال، دولت بایدن محدودیت‌های جدی برای فراهم مواد معدنی باتری از چین و دیگر دشمنان خارجی خود تعیین کرده است. این محدودیت‌ها زمان و یقیناً چالش‌هایی را برای کشورهایی همانند کره جنوبی به وجود اورده است و علتشده وابستگی شدید خود به قطعات چینی را افت دهد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
چاقی در بین‌سالی با تحول شکل نورون‌های مغز مرتبط است

اکوپرو تصمیم دارد ۷۱۰ هزار تن کاتد تا سال ۲۰۲۷ تشکیل کند که ۱۸۰ هزار تن از آن اکنون فقط در کره جنوبی است. این شرکت در حال ساخت کارخانه خود در مجارستان و فرد دیگر در کانادا به طور مشترک با شرکت SK On و فورد موتور است.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها