دانشمندان از سلول های ریه انسان برای ساخت ربات منفعت گیری کردند

تکنا


دانشمندان آمریکایی این بار برای ساخت ربات از سلول های ریه انسان منفعت گیری کردند. این ربات ها قرار است برای ترمیم بافت های صدمه دیده و درمان بیماری ها مورد منفعت گیری قرار بگیرند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات ها بیولوژیکی کوچک تازه دانشمندان از سلول های ریه انسان ساخته شده اند. محققان امیدوارند این ربات ها بتوانند در آینده با گردش درون بدن علتترمیم بافت های صدمه دیده شوند. این چنین در درمان بیماری ها نیز از این ربات ها منفعت گیری خواهد شد. این ربات با نام آنتروبات می تواند اندازه متغیری از یک تار موی انسان تا نوک تیز یک مداد داشته باشد. این چنین قابلیت مونتاژ خود را خواهد داشت.

دانشمندان دانشگاه تافتس و دانشگاه هاروارد با منفعت گیری از ترکیبات شیمیایی سلول های ریه تحول یافته شده این ربات را ابداع کردند. این ربات ها در تعامل با سلول های صدمه دیده موفق به ترغیب آنها برای رشد مجدد شدند.

ادامه مطلب
امکان تشخیص نوع تومور مغزی با کمک هوش مصنوعی وجود دارد

دانشمندان تا این مدت به طور دقیق مکانیزم ترمیم سلولی را نمی دانند اما اعتقاد دارند آنتروبات ها می توانند روزانه یکبار برای مواردی همانند پاکسازی شریان های مسدود، ترمیم بافت صدمه دیده نخاع، شناسایی سلول های سرطانی و ارسال دارو به برخی نقاط خاص منفعت گیری شوند. در این پژوهش سوالات بیشماری در عرصه جمع آوری و کنار هم قرار گرفتن سلول های انسانی و کار کردن آنها با یکدیگر نقل می بشود.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها