سازمان های فضایی چین و آمریکا برای نخستین بار با یکدیگر همکاری می کنند

تکنا


ناسا اکنون مجوزهای ملزوم را برای مطالعه روی سنگ هایی که فضا پیمای چینی از کره ماه به زمین آورده، دریافت کرده است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اکنون چین و آمریکا در عرصه اکتشاف ماه در رقابت جدیدی قرار دارند. این دو سرزمین برای رسیدن به مقصد مشترک که همان فرود انسان روی ماه و ساختن پایگاه روی این قمر خواهد می بود، تلاش خواهند کرد. از طرفی فهمیدن درستی از محیط ماه برای وجود طویل زمان زیاد مهم است.

از این رو اکنون دولت آمریکا به ناسا جازه داده است تا بتواند بازدید و مطالعات ملزوم را روی نمونه های ماه که توسط فضاپیمای چینی چانگ ای ۵ به زمین بازگردانده شد، انجام دهد. این برای نخستین بار است که سازمان های فضایی دو سرزمین ایالات متحده و چین برای انجام هدفی مشترک در کنار یکدیگر قرار میگیرند و محدودیت های قبلی در رابطه همکاری های مشترک را کنار می زنند.

ادامه مطلب
به روز رسانی جدید اپل برای رفع مشکل داغ شدن بیش از اندازه آیفون ۱۵ منتشر شد

یکی از این محدودیت ها مربوط به اصلاحیه WOLF است که کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۱ آن را به تصویب رسانده می بود. طی این قانون محدودیت هایی برای همکاری های فضایی بین این دو سرزمین تشکیل شد. یقیناً تاییدیه دریافت شده توسط ناسا موردی نادر است که تنها برای نمونه های ماموریت چانگ ای چین قابل اجرا خواهد می بود.

اکنون ناسا تصمیم دارد از این نمونه ها به دقت بازدید کرده و آنها را مورد برسی قرار دهد. چون این نمونه ها به مکانی تعلق دارد که پیش از این هیچ زمان توسط ناسا بازدید نشده است.

ادامه مطلب
پژوهشگران چینی از آب نمک برای بهبود سیستم خنک کنندگی CPU استفاده کردند



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها