قیمت اسپیس ایکس به گمان زیادً به ۱۷۵ میلیارد دلار می‌رسد

ارزش اسپیس ایکس احتمالاً به 175 میلیارد دلار می‌رسد


به نقل از بلومبرگ، شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک، او گفت و گو‌هایی را برای فروش سهام داخلی خود اغاز کرده است که می‌تواند قیمت بازار آن را به نزدیکی ۱۷۵ میلیارد دلار رساند.

بلومبرگ در گزارش خود به نقل از افراد آشنا به نوشته توضیح می‌دهد که ارزشمندترین استارتاپ ایالات‌متحده هم‌اکنون درحال بازدید یک نظر مناقصه است. به حرف های منبع های بلومبرگ، اسپیس ایکس تصمیم دارد سهام خود را با قیمتی در نزدیک به ۹۵ دلار اراعه کند. بااین‌وجود، شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک از شرکت‌هایی همانند دیزنی و Comcast که هر دو نزدیک به ۱۶۷ میلیارد دلار قیمت دارند، با‌قیمت‌تر می‌بشود.

اسپیس ایکس که سال ۲۰۰۲ توسط ماسک تأسیس شد، روی مریخ تمرکز کرده است و هم‌اکنون یکی از پیشتازان رقابت در حوزه هوافضا محسوب می‌بشود. اسپیس ایکس که قیمت آن در ماه ژوئن ۱۵۰ میلیارد دلار اظهار شده می بود، مطابق داده‌های شرکت تحلیلی BryceTech، در ۹ ماه اول ۲۰۲۳، ۶۹ پرتاب مداری انجام داده است. نزدیک‌ترین رقیب آن، آژانس فضایی چین، در همین بازه وقتی فقط ۳۰ پرتاب انجام داده است.

ادامه مطلب
کاهش درآمد نوکیا در فصل سوم 2023؛ 14 هزار کارمند اخراج می‌شوند

این چنین اخیراً دومین پرواز آزمایشی راکت قوی استارشیپ این شرکت نیز در ماه نوامبر با ناکامی روبه رو شد، اما نسبت به اولین آزمایش خود نتایج بهتری کسب کرد. استارشیپ قدرتمندترین موشکی است که تا بحال ساخته شده و اسپیس ایکس تصمیم دارد در مأموریت‌های خود برای انتقال مسافران به مریخ از آن چندین‌بار منفعت گیری کند.

بعد از دو سال زیان، این شرکت در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ درآمد ۱.۵ میلیارد دلاری و سود ۵۵ میلیون دلاری را گزارش کرد. این چنین اسپیس ایکس اخیراً علاوه بر پرتاب اولین ماهواره جاسوسی کره جنوبی، ۲۵۰اُمین فرود موفق راکت فالکون ۹ را نیز ثبت کرد.

ادامه مطلب
در زیر یخچال‌های نمکی عطارد، امکان پذیر حیات وجود داشته باشد



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها