ال ای دی هایی که می‌توانند از اختلالات ساعت زیستی بدن جلوگیری کنند

تکنا


پژوهشگران نوعی ال ای دی تازه ابداع کرده‌اند که در آن دو طول موج به کار گرفته شده و بدین وسیله از اختلالات در ساعت زیستی بدن نیز جلوگیری خواهد شد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ال ای دی‌ های تازه عوارض ناشی از قرارگیری در معرض نور مصنوعی را افت خواهند داد. ال ای دی های طراحی شده طول موج‌های متغیری از نور آبی را با دقت به حالت روز یا شب بودن ساطع کرده و بدین ترتیب خطر قرارگیری در معرض نور مصنوعی را برای بدن افت خواهند داد.

این پژوهشگران تصمیم دارند ال ای دی های خود را برای تشکیل کنندگان نمایشگرها به کار گیرند. اکنون نمایشگرهای جاری با تشکیل نور آبی علتایجاد اختلالات در خواب خواهند شد. این نور از تشکیل هورمون اسایش شبانه یا ملاتونین جلوگیری کرده و مغز را فریب می‌دهد.

ادامه مطلب
گسترش دستکش مخصوص بازی برای ردیابی بهبودی مبتلایان به سکته مغزی

پژوهشگران با مقصد جلوگیری از تشکیل اختلالات در ریتم بدن یک ال ای دی انسان محور طراحی کردند که می‌تواند نوعی نور آبی مناسب برای زمان‌های روز و شب اراعه کند. به حرف های این پژوهشگران دو طول موج متفاوت نور در این ال ای دی به کار گرفته شده است که یکی در طول روز و برابر با ۴۸۰ نانومتر و فرد دیگر در طول شب با ۴۵۰ نانومتر انتشار خواهد شد. علاوه بر آن فسفر قرار گرفته در این لامپ‌ها علتمی‌بشود تا نور آبی متمایل به رنگ قرمز و سبز همانند لامپ‌های معمولی درآید.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
۱۲ مسئله ساده و اصولی برای انتخاب نام دامنه مناسب

اکنون نمایشگرهای به کار گرفته شده در تلفنهای هوشمند مانیتورها و تلویزیون‌ها از ویژگی برای مسدود کردن نور آبی در شب حمایتمی‌کند. اما حالتی برای افت نور آبی در طول روز در آنها وجود ندارد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها