ساخت نوعی جلیقه برای تصویربرداری از قلب

تکنا


جلیقه ECG ساخته شده می تواند فعالیت های الکتریکی دقیق قلب را به عکس بکشد. از طرفی با داشتن تصاویر دقیق قلب می توان از خطرات آینده جلوگیری کرد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران با مقصد تهیه تصاویر با وضوح بالا از قلب نوعی جلیقه ECG با قابلیت منفعت گیری مجدد ساخته اند که تنها در زمان ۵ دقیقه قادر است تصاویر را ثبت کند. محققان تصمیم دارند با ترکیب این تصاویر و داده های مربوط به اسکن های MRI از ابراز مشکلات قلبی در آینده در افراد جلوگیری کنند. علاوه بر آن درمان بیماران قلبی نیز بهتر انجام خواهد شد. در خال حاضر از دستگاه های نوار قلب برای تشخیص آریتمی قلبی منفعت گیری میشود که با وجود تعداد ۱۲ الکترود تنها داده های محدودی را اراعه می کند. پژوهشگران کالج دانشگاهی لندن این دستگاه ۱۲ الکترودی را ارتقا داده و یک جلیقه از نوع ECGI گسترش داده اند. این جلیقه می تواند به طور غیر تهاجمی، کارآمد و سریع تصاویری با وضوح بالا از فعالیت های الکتریکی قلب اراعه کند. این چنین بکارگیری آن همراه با دستگاه اسکن MRI می تواند از ابراز مشکلات قلبی در آینده جلوگیری کند.

ادامه مطلب
کلاس‌های کوچک به بهبود نمرات و انعطاف دانش آموزان کمکی نمی‌کند

گایی کاپتور از نویسندگان این پژوهش در این مورد می گوید: امروزه تصویربرداری از قلب پیشرفت قابل توجهی داشته است. اما نظارت بر فعالیت های الکتریکی قلب چندان مورد دقت نبوده است. فناوری رایج جاری یا همان دستگاه الکتروکاردیوگرام از ۵۰ سال پیش تا بحال تغییری نداشته است.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها