زمان زمان یادگیری تعمیرات موبایل چه مقدار است؟

تست قطعات


یادگیری و آموزش تعمیرات موبایل چه مقدار طول میکشد؟ آیا این فرآیند سخت است؟ برای جواب به این سوالات، قبل از هر چیزی باید بدانیم که در فرآیند تعمیرکار موبایل شدن، نیاز به یادگیری چه مواردی داریم.

برای یادگیری تعمیرات موبایل از کجا اغاز کنیم؟

برای تعمیرکار شدن در حوزه تلفن همراه باید برخی دانش‌های مربوط به این حوزه را به دست آورد که در ادامه به این موارد می‌پردازیم. یادگیری این تخصص‌ها همانطور که در ادامه خواهیم او گفت نیاز به مربی کاربلد دارد و خوشبختانه امروزه مربی‌های حرفه‌ای و به روز در سراسر کشورمان وجود دارند و فرقی نمی‌کند که برای آموزش تعمیرات موبایل شیراز باشید، یا تهران و یا حتی شهر کوچکی در استان‌های مرزی. لذا امکان یادگیری همه‌جا فراهم است.

الکترونیک عمومی

ابتدا باید با الکترونیک عمومی آشنا باشیم. درست است که الکترونیک سخت است اما الکترونیکی که برای تعمیرات موبایل نیاز داریم متفاوت است و سطح الکترونیک عمومی مورد نیاز برای یادگیری حرفه تعمیرات موبایل زیاد کمتر از الکترونیک دانشگاه و حتی هنرستان می‌باشد. یقیناً در تعمیرات موبایل شما باید تکه‌هایی از الکترونیک را بلد باشید که متاسفانه در دانشگاه و هنرستان به شما آموزش نمیدهند.

ادامه مطلب
آموزش بازیابی اپل آیدی [4 روش مهم ریکاوری Apple ID]

الکترونیک عمومی مورد نیاز برای تعمیرات موبایل شامل این موارد می بشود:

قطعه شناسی

در این تکه شما باید با انواع قطعات در برد موبایل همانند خازن، سلف، مقاومت، آی سی ها همانند آی سی تغذیه، آی سی شارژ، آی سی cpu، انواع آی سی های حافظه در موبایل و کاربرد هر کدام در آشنا شوید.

علت آشنایی با کاربرد هر کدام از این قطعات این است که هنگامی هر کدام از قطعات در برد موبایل خراب بشود با دقت به کاربرد آن قطعه در برد موبایل آن تکه اشکار از کار می افتد و اگر شما با کارکرد هر کدام از این قطعات در برد موبایل آشنا باشید به راحتی می‌توانید عیب را اشکار کنید.

برای مثال اگر زمان اتصال گوشی به شارژر با پیغام دمای شارژ روبه رو شدید و گوشی شما شارژ نشد اگر با مقاومت NTC و نحوه کارکرد آن قطعه آشنا باشید می‌توانید فهمید شوید که خرابی یکی از قطعات همانند مقاومت NTC علتپیغام ارور شارژ شده است.

ادامه مطلب
نی های کاغذی به علت وجود مواد شیمیایی ماندگار برای زمین نامناسب می باشند

تست قطعات

یکی دیگر از موارد مهم در یادگیری تعمیرات موبایل تست قطعات است. سپس از آشنایی با انواع قطعات و نحوه کارکرد آنها در برد موبایل، زمان عیب قطعه باید بتوانیم قطعه معیوب را عیب یابی کنیم که برای این کار از مولتی متر اسفاده می‌کنیم.

تست قطعات

معاوضه قطعات

یکی دیگر از موارد برای یادگیری، معاوضه قطعات است. در برد موبایل قطعات به طور BGY , BGA , SMD بر روی برد موبایل قرار گرفته‌اند که باید آنها را با راه حلها تکنیک‌های اشکار سپس از عیب یابی معاوضه کرد. احتمالا بتوان او گفت در زمان زمان یادگیری تعمیرات موبایل این تکه طویل‌ترین تکه در فرآیند یادگیری تعمیر است و نکات زیاد مهم و ظریفی دارد که مربی هر آموزشگاه تعمیرات موبایل در شیراز ، مشهد، اصفهان و هرجای ایران، باید این نکات را با تمرین و تکرار اصولی به هر کارآموز آموزش دهد. از این رو دلواپس طویل بودن و سختی آن نباشید.

ادامه مطلب
برنامه چین برای افزایش ماژول‌های ایستگاه فضایی چینی و تبدیل شدن به قطب اصلی در فضا

عیب یابی‌ها و نقشه خوانی

یکی از موارد مهم در یادگیری تعمیرات موبایل اصول صحیح عیب یابی است. در عیب یابی تعمیرات موبایل، راه حلها و تکنیک‌هایی همانند جریان کشی ولتاژ گیری، تزریق ولتاژ و … عیب یابی را انجام می دهیم. عیب یابی طبق معمول یک کار زیاد دقیق و اصولی است و نیاز به توانایی کافی در تعمیرات موبایل در کنار دانش کافی در الکترونیک عمومی نیاز دارد. با دانش کافی عیب یابی می‌توان در بازار تعمیرات موبایل تبدیل به یک متخصص حرفه‌ای شد.

دانش کافی در نرم افزار موبایل

این روزها تعمیرات نرم افزار و سخت افزار موبایل با هم ادغام شده است و ایرادهای گوشی مخصوصا گوشی های شیائومی به طوری شده است که بدون دانش کافی در تعمیرات نرم افزار موبایل قطعا در تعمیر تکه بزرگی از ایرادات گوشی های موبایل دچار مشکل خواهیم شد.

دانش کافی در نرم افزار موبایل

در تعمیرات موبایل یادگیری موارد بسیاری فرد دیگر هست که موارد بالا قسمت کوچکی از آنها می بود. سوال فرد دیگر که پیش می آید این است که هنگامی یادگیری این موارد که نیاز به این دانش گسترده دارد بعد آموزش تعمیرات موبایل چه مقدار طول میکشد؟

ادامه مطلب
آشنایی با مسجد ایاصوفیه، یکی از زیباترین بناهای تاریخی جهان

یادگیری تعمیرات موبایل هیچ زمان همه نمی‌بشود. با دقت به پیشرفت روزافزون علم الکترونیک و تلفنهای هوشمنده برد‌های الکترونیکی و قطعات الکترونیکی هر روز در حال تحول می باشند و یک تعمیرکار موبایل باید همیشه خود را ابراز نگه دارد و همیشه در سایت‌هایی همانند یوتیوب و گوگل در حال سرچ و یادگیری موارد تازه در تعمیرات موبایل باشد.

با این اوصاف اگر یک فرد تصمیم ورود به بازار تعمیرات موبایل از صفر را داشته باشد باید زیر نظر یک استاد ماهر آموزش ببنید. طبق معمول آموزش همه موارد امکان پذیر نیست ولی آموزشی که یک فرد را تبدیل به یک تعمیر کار ماهر کند تا بتواند داخل بازار کار بشود حدودا دو ماه طول میکشد ولی باز هم به توانایی ها و تلاش خود فرد هم بستگی دارد. در واقع می‌توان او گفت بهترین راه ورود به بازار تعمیرات موبایل یادگیری و تمرین و توانایی‌اندوزی نزد یک استاد و مربی کاربلد است.

با این حال زمان زمان یادگیری تعمیرات موبایل کاملا بستگی به مربی و تلاش ها و پیگیری خود فرد دارد. کارآموز باید پیگیر و پرتلاش باشد و تمرین های مربی را به نحو احسنت انجام دهد. در کل این سوال که یادگیری تعمیرات موبایل چه مقدار طول میکشد را می‌توان در دو تکه خلاصه کرد زمان یادگیری به مربی و تلاش و پیگیری کارآموز بستگی دارد.

ادامه مطلب
افشای تصاویر رسمی وان پلاس 12R  پیش از اراعه جهانی

آیا یادگیری تعمیرات موبایل سخت است؟

یادگیری تعمیرات موبایل نیاز به دانش الکترونیک عمومی مناسب و کسب توانایی و توانایی کافی در این حرفه دارد. الکترونیک کلا رشته سختی است ولی هان طور که گفتیم شما برای یادگیری تعمیرات موبایل نیاز به یادگیری تخصصی الکترونیک ندارید ولی هرچه علم الکترونیک شما بالاتر باشد، فهمیدن شما از تعمیرات بالاتر می رود.

در کل الکترونیک تعمیرات موبایل زیاد سخت نیست و نیاز به دانش محاسبات پیچیده در الکترونیک را ندارد و فقط نیاز به فهمیدن الکترونیک و ساختار و کاربرد قطعات دارد.

مورد بعدی توانایی و دانش و توانایی در معاوضه قطعات و باز و بست و عیب یابی است که یادگیری این موارد نیز کار سختی نیست و فقط نیاز به تکرار و تمرین و یادگیری اصول صحیح کار است که این هم می‌توان با تلاش و آموزش زیر نظر یک استاد ماهر بدست آورد.

salb-techna



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها