ژاپن فضانورد خود را با ماموریت آرتمیس ناسا به ماه می‌فرستد

تکنا


ژاپن تصمیم دارد فضانورد خود را در ماموریت آرتمیس ناسا به ماه ارسال کند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان فضایی ژاپن و ایالات متحده مذاکراتی را با یکدیگر انجام داده‌اند تا طی آن در ماموریت آرتمیس آینده یک فضانورد ژاپنی وجود داشته باشد. در این ماموریت تا سال ۲۰۲۵ فضانوردان آمریکایی خود را به سطح ماه می‌رسانند. پیش از این معاون رئیس جمهوری آمریکا از بین المللی بودن این ماموریت خبر داده می بود و حرف های می بود امکان دارد یک غیر آمریکایی نیز فضانوردان ناسا را همراهی کند.

گزارش‌های انتشار شده توسط خبرگزاری‌های ژاپن مشخص می کند فومیو شیکیدا وزیر ژاپن در یک نشست راهبردی همکاری این دو سرزمین را برای گسترش فضایی و تسریع مذاکرات تایید کرده است. ارسال فضانورد ژاپنی از سوی این دو سرزمین تایید نشده اما با دقت به شراکتهایی که این دو سرزمین در اکتشافات فضایی داشته‌اند به گمان زیادً یک فضانورد ژاپنی در این ماموریت فضانوردان آمریکایی را همراهی خواهد کرد.

ادامه مطلب
اولین ماهواره ایرلند توسط اسپیس ایکس به فضا پرتاب خواهد شد

این دو آژانس فضایی در قبل نیز با یکدیگر همکاری‌هایی داشته‌اند. این چنین ژاپن تصمیم دارد در پروژه‌های آینده ناسا از قبیل ساخت دروازه ماه با آژانس فضایی آمریکا همکاری کند. ماموریت آرتمیس ۲ ناسا همراه با چهار فضانورد از ایالات متحده و کانادا همراه با فضاپیمای اوریون به ماه انجام خواهد شد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها