بوستر راکت فالکون ۹ در نهایت بعد از پرتاب نوزدهم منهدم شد

تکنا


بوستر مربوط به راکت فالکون ۹ بعد از پرتاب نوزدهم به علت شرایط نامساعد جوی روی عرشه شناور منهدم شد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس در سال جاری تا حدودی به مرز رکورد ۱۰۰ پرواز در یک سال نزدیک شد اما حادثه تازه چندان برای این شرکت فضایی خوشایند محسوب نمی‌بشود. چون بوستر رکورد شکن B1058 مربوط به راکت فالکون ۹ بعد از توانایی پرواز نوزدهم در نهایت منهدم شد.

این شرکت فضایی در حساب ایکس خود خبرداد که پوستر فالکون ۹ بعد از انجام ماموریت روی عرشه شناور واژگون شد. مطابق بیانیه این شرکت حادثه تشکیل شده در تاثییر بادها و امواج شدید منطقه فرود به وجود آمده است. این بوستر تا بحال ۱۹ ماموریت ناوگان اسپیس ایکس را انجام داده و در سال ۲۰۲۰ نیز مامور انجام ماموریت تاریخی دمو ۲ بوده است. این ماموریت ارسال اولین فضانوردان آمریکایی بعد از بازنشستگی شاتل ناسا به سمت ایستگاه فضایی بین المللی بوده است.

ادامه مطلب
۱۰ ویژگی شریک کاری خوب که بدون آنها دچار مشکل می‌شوید

شرکت اسپیس ایکس در پست فرد دیگر در این شبکه اجتماعی خبرداد این پوستر در طول ۳ سال و نیم فعالیت خود توانست بیشتر از ۸۶۰ ماهواره و محموله با وزن بیشتر از ۲۶۰ تن را به مدار زمین پرتاب کند.

اکنون این بوستر به سرنوشت تلخی دچار شده و علت مهم تشکیل این حادثه و فرود ناموفق نیز آب و هوای ناآرام اقیانوس اظهار شده است. این چنین سن خود موشک نیز به علت عدم به روز رسانی قطعات علت فرد دیگر برای این فرود محسوب می‌بشود.

ادامه مطلب
مایکروسافت عدم انتشار کردن ویندوز ۱۲ در سال ۲۰۲۴ را تایید کرد



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها