به زودی توربین‌های بادی به فن‌های بدون پروانه تجهیزخواهد شد

تکنا


فن های بدون پروانه در آینده جانشین پروانه‌های چرخان در توربین‌های بادی خواهند شد. به زودی این فناوری می‌تواند به طور گسترده در همه توربین‌ها مورد منفعت گیری قرار بگیرند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اکنون همه توربین‌های بادی به پروانه‌های چرخان تجهیزمی باشند که می‌تواند در آینده به طور کامل با فن‌های تازه جانشین شوند.

یک استارتاپ در اسکاتلند با نام کاریک تکنولوژیز در عرصه انرژی‌های تجدید پذیر یک طراحی انقلابی انجام داده است. این شرکت توربین‌های بادی از نوع لانه زنبوری و بدون پروانه طراحی کرده که می‌تواند در آینده روی بام ساختمان‌های شهری قرار گرفته و در ساختارهای حاضر نیز قابل ادغام باشد. در این نوآوری یک هوابرد قرار دارد که در صورت قرارگیری در معرض انرژی جنبشی باد می‌تواند به طور جدا گانه نوسان کند. نوسانات مکانیکی به انرژی تبدیل شده و در زمان وزش باد کم نیز به طور کارآمد مورد منفعت گیری قرار خواهد گرفت.

ادامه مطلب
اپل واچ سری ۹ با ظاهری مشابه نسل قبل و با پردازنده سریع‌تر رونمایی شد

ایروفویل به طراحی اختصاصی‌ای در بال هواپیما یا برخی تیغ‌های صنعتی همانند ملخ‌ها حرف های می‌بشود که بر پایه اصل برنولی در صورت حرکت در شاره‌ای همانند هوا یا آب نیروی بالابرنده تشکیل خواهد کرد. در واقع پرواز هواپیما نیز به علت شکل ماهیواره مقطع بال آن صورت می‌گیرد. اکنون توربین‌های سنتی هزینه‌های نگهداری قابل توجهی داشته و نیاز به تامین زمین در آنها علتشده است تا با چالش‌های لجستیکی و مالی روبه رو شوند. در حالی که توربین‌های لانه زنبوری ساخت شرکت کاتریک می‌تواند ضمن قرارگیری در محیط‌های شهری به طور پایدار و مقرون به صرفه مورد منفعت گیری باشد. این فناوری از طریق تشکیل برق بادی محدودیت‌های دوربین‌های معمولی را حذف خواهد کرد. در آزمایش‌های انجام گرفته روی این فناوری نمونه اولیه آن توانست طی ۵۱ آزمایش بیشتر از ۸۰ ساعت فعالیت داشته و با تشکیل ۴۱.۱ وات توان با شدت ۱۰.۲ متر بر ثانیه زیاد پیروزی آمیز عمل کند.

ادامه مطلب
به زودی امکان ارسال عکس و ویدیو با کیفیت HD در واتساپ فراهم می‌شود_رنگو
آخرین مطالب



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها