فضولات انسانی می‌تواند به گفتن سوخت در موتور جت مورد منفعت گیری قرار بگیرد

تکنا


یک شرکت انگلیسی برای سوخت جت از مدفوع انسان منفعت گیری کرده است. این سوخت جت میتواند به گفتن یک سوخت کاملاً غیر فسیلی از فضولات انسانی با قابلیت دسترسی دائم ساخته بشود.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت انگلیسی فایرفلای گرین فیولز با همکاری کارشناسان دانشگاه کران فیلد تلاش کرد تا سوختی را گسترش دهد که در آن تا ۹۰ درصد کمتر از سوخت‌های جاری کربن دارد. آزمایش‌های انجام گرفته روی سوخت تازه مشخص می کند گسترش محصول تازه شبیه با سوخت استاندارد جت است.

اکنون این شرکت برای تشکیل سوخت از شرکت‌های فاضلاب در بریتانیا منفعت گیری کرده است. فرایند گسترش این سوخت به نام مایع سازی گرمابی فرایندی است که در آن زباله‌های مایع به لجن یا نفت خام تبدیل خواهد شد. مطابق ادعای این شرکت شدت کربن در این فرایند نزدیک به ۷.۹۷ گرم دی اکسید کربن به ازای هر مگاژول است. در حالی که در تشکیل سوخت جت جاری شدت کربن ثبت شده بین ۸۵ تا ۹۵ گرم دی اکسید کربن در هر مگاژول است.

ادامه مطلب
برای نخستین بار با شلیک لیزر قدرتمند مسیر رعد و برق منحرف شد

مطابق حرف های این شرکت مواد آلی برای تبدیل به سوخت‌های فسیلی به سال‌ها و بلکه میلیون‌ها سال زمان نیاز دارند. در حالی که با منفعت گیری از ابتکار این شرکت می‌توان تنها در عرض چند روز زباله‌های انسانی را به سوخت تبدیل کرد. اکنون دستیابی به تشکیل کربن خنثی یک مقصد طویل زمان در صنعت هوایی منصوب شده و تعداد بسیاری از رهبران در اروپا و ایالات متحده برنامه‌ریزی‌هایی را برای دستیابی به آن انجام دادند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
محققان ربط شگفت انگیز موسیقی و سلامت مغز را تایید کردند



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها