ژاپن به جستوجو گسترش ایستگاه‌های معلق شبکه ۵G در آسمان است

تکنا


ژاپن تصمیم دارد با منفعت گیری از فناوری تازه به نام  HAPS گسترش شبکه ۵G را از طریق ایستگاه‌های معلق در آسمان به طور گسترده انجام داده و آن را در اختیار کاربران قرار دهد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری تازه ژاپن که توسط صنعت مخابرات این سرزمین گسترش داده شده  HAPS نام داشته و در سال ۲۰۲۵ به طور ایستگاه‌های هوایی شبکه ۵G راه‌اندازی خواهد شد. این فناوری با پشتیبانی وسایل نقلیه بدون سرنشین در استراتوسفر زمین قرار گرفته و می‌تواند شبکه ۵G را به طور گسترده در اختیار کاربران قرار دهد.

مطابق گزارش‌های انتشار شده توسط رسانه Nikkei Asia این فناوری همانند استارلینک می‌تواند با منفعت گیری از پهپادهای خورشیدی قرار گرفته در ارتفاعات ۱۸ الی ۲۵ کیلومتری خدمات شبکه را به کاربران اراعه کند. به گمان زیادً یکی از این ماژول‌ها تنها می‌تواند نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر را پوشش دهد. علاوه بر آن فرکانس‌های ۱.۷ گیگاهرتزی، ۲ گیگاهرتزی و ۲.۶ گیگاهرتزی نیز در این فناوری منفعت گیری خواهد شد. این چنین برای بهبود خدمات تلفن همراه در مناطقی از آسیا، اروپا، آمریکا و آفریقا باند ۷۰۰ تا ۹۰۰ مگاهرتزی نیز منفعت گیری می‌بشود.

ادامه مطلب
تلسکوپ فضایی اقلیدس سازمان فضایی اروپا در فاز راه‌اندازی به مشکل برخورده است

از سال‌های قبل تا بحال تعداد بسیاری از کشورها به جستوجو راه‌اندازی شبکه‌های ۵G بودند. در این بین سرزمین چین با داشتن بیشتر از ۳ میلیون ایستگاه زمینی توانسته است علاوه بر اراعه سریع‌ترین اتصال بی‌سیم رکورد بیشترین تعداد ایستگاه را از آن خود ثبت کند.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها