صفحه کلید ویندوز با اضافه شدن کلید اختصاصی Copilot بزرگترین تحول را در سه سال تازه به خود می‌بیند

تکنا


مایکروسافت با قرار دادن کلید اختصاصی Copilot در صفحه کلید ویندوز بعد از ۳۰ سال یک تحول بزرگ در این صفحه کلید تشکیل کند. این کلید در کنار دکمه alt در سمت راست قرار گرفته و می‌تواند Copilot را در ویندوز به اجرا درآورد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مایکروسافت تصمیم دارد در سال ۲۰۲۴ با مقصد تحکیم هوش مصنوعی در رایانه های شخصی از دکمه تازه Copilot در کیبورد منفعت گیری کند. مطابق گزارش‌های انتشار شده این دکمه تازه در کیبورد انواع رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌های شرکای مایکروسافت وجود داشته و کاربران با منفعت گیری از آن Copilot را مورد منفعت گیری قرار دهند.

اضافه شدن این دکمه می‌تواند یکی از تغییرات بزرگ ویندوز در سه دهه تازه محسوب بشود. یوسف مهدی معاون اجرایی و در قسمت بازاریابی و مصرف کننده این شرکت وبلاگ ویندوز در این باره حرف های است: نزدیک به ۳۰ سال پیش کلید ویندوز به صفحه کلید رایانه‌های شخصی اضافه شد که در آن کاربران می‌توانستند به راحتی با ویندوز در تعامل باشند. تحول تازه نیز می‌تواند لحظه تحول آفرین فرد دیگر در ویندوز محسوب بشود که در آن Copilot به گفتن نقطه ورود به دنیای هوش مصنوعی در رایانه‌های شخصی قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب
تراشه غیر قابل هک دانشمند ایرانی از امواج نور برای محاسبات پیچیده منفعت گیری می‌کند

این دکمه در صفحه کلید جانشین کلید منو بوده که طبق معمولً همراه با کلید ویندوز معارفه شده می بود. کلید منو در سمت راست و در کنار کلید alt قرار داشت. کلید تازه Copilot در ویندوز ۱۱ می‌تواند به سادگی Copilot را اجرا کرده و علاوه بر جواب دهی به سوالات کاربران در داخل ویندوز نیز کاربردهایی داشته باشد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها