سامسونگ از یک مانیتور سه‌بعدی پرده برداشت؛ نمایش محتوا بدون عینک

سامسونگ از یک مانیتور سه‌بعدی پرده برداشت؛ نمایش محتوا بدون عینک


سامسونگ قبل از اغاز رسمی نمایشگاه CES 2024، از فناوری جدیدی در مانیتورهای دو‌بعدی/سه‌بعدی گیمینگ پرده برداشت. با این فناوری، می‌توانید بدون عینک تصاویر سه‌بعدی را تماشا کنید. این مانیتور دو دوربین در بالای پنل خود دارد که حرکت چشم‌ها و سر شما را ردیابی می‌کند و علتمی‌بشود تصاویر مسطح، سه‌بعدی به‌نظر برسند. یکی از ویژگی‌هایی که این مانیتور را از رقبای دیگر نزدیک می‌کند، پردازش درونی این مانیتور است که شما را از نصب نرم‌افزار بی‌نیاز می‌کند.

اگرچه تلویزیون‌های سه‌بعدی بدون عینک زمان‌ها است که وجود دارند، اما هیچ‌زمان آنچنان که باید، توانایی خوبی به کاربر اراعه نکرده‌اند. اکنون خبرنگار سایت Digital Trends توانسته است این فناوری تازه سامسونگ را بدون هیچ لوازم جانبی فرد دیگر توانایی کند و به نظر او، این فناوری شگفت‌انگیز است؛ چرا که کارکرد زیاد خوبی دارد. سامسونگ تا این مدت اطلاعات چندانی از این مانیتور انتشار نکرده است و قیمت، رفرش ریت و دیگر مشخصات آن معلوم نیست.

بازی Lies of P در مانیتور سه‌بعدی سامسونگ

فناوری تازه سامسونگ در مانیتور سه‌بعدی گیمینگ

این مانیتور تازه درواقع قابلیت ۲D/3D دارد و سامسونگ می‌گوید که می‌توانید فوراً آن را به حالت دوبعدی تحول دهید یا آنکه در صورت تمایل، می‌توانید همیشه از حالت سه‌بعدی منفعت گیری کنید. این مانیتور بازی‌های دوبعدی را به سه‌بعدی تبدیل می‌کند و برخلاف مانیتور سه‌بعدی ایسر، نیازی به منفعت گیری از نرم‌افزار خاصی ندارید.

ادامه مطلب
درمان دروغگویی؛ چطور عادت افترا گفتن را ترک کنیم؟

یقیناً فناوری جاری سامسونگ ضعف‌هایی نیز دارد. برای مثال، زمان چرخیدن دوربین در بازی Lies of P، عناصر بعد‌عرصه منقطع خواهد شد و همراه چشم شما نمی‌چرخند. به‌نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد با ناشران بازی همکاری کند تا توانایی سه‌بعدی بهتری اراعه دهد؛ این چنین این مانیتور با Steam VR نیز سازگار است.

سامسونگ حرف های است که در اواخر سال ۲۰۲۴ جزئیات بیشتری از این مانیتور انتشار می‌کند.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها