نی های کاغذی به علت وجود مواد شیمیایی ماندگار برای زمین نامناسب می باشند

تکنا


در حالی که پیش از این نی‌های کاغذی به گفتن نی جانشین مناسب برای نوع پلاستیکی آن معارفه شدند اکنون اشکار شد این نی ها نیز دارای برخی مواد شیمیایی ماندگار در طبیعت بوده و منفعت گیری از آنها نیز می‌تواند خطرناک باشد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالی که نی‌های کاغذی به گفتن راه حل زیست محیطی بهینه معارفه شده‌اند اما آنها نیز چندان مناسب نبوده و علاوه بر شدت پوسیده شدن بالا دارای سطوح پایینی از مواد شیمیایی ماندگار نیز می باشند. تا این مدت مطالعه‌ای در رابطه تاثییر این نی‌ها بر سلامت افراد انجام نشده است اما مواد شیمیایی ماندگار حاضر در آن از قبیل پلی فلورالکیل می‌تواند طی انجام برخی تراکنش‌ها در محیط تا قرن‌ها باقی بماند. از این رو ‌نمیتوان این نی‌ها را زیست تخریب پذیر در نظر گرفت.

ادامه مطلب
جانشین آی مسیج در اندروید با پیش نیاز شگفت فعال شد

دانشمندان دانشگاه آنتورپ در بلژیک در مطالعه‌ای گفتن کردند جانشین‌های گیاهی پلاستیک نیز می‌توانند به شکلی بی‌صدا علتآلودگی محیط شوند. آنها در این مطالعه ۳۹ برند نی گوناگون پلاستیکی کاغذی شیشه‌ای و حتی بامبو و فولاد ضد زنگ را نیز مورد بازدید قرار دادند. در این مطالعه اشکار شد برخی از این محصولات با مواد شیمیایی ماندگار تشکیل شده که شامل یک گروه ۱۵ هزاری از مواد شیمیایی مصنوعی بوده و برخی از آنها میتوانند در غلظت‌های کافی علتمسموم شدن حیوانات و انسان‌ها شوند.



منبع

آخرین مطالب
ادامه مطلب
مطالعات تازه تفاوت کلیدی خون افراد دارای عمر زیاد طویل با بقیه را مشخص می کند

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها