گرم شدن نیمکره شمالی گمان شکل‌گیری چشم انداز برفی را افت داده است

تکنا


محققان می‌گویند گرم شدن مناطق برفی در فصل زمستان علتمی‌بشود تا شدت ذوب شدن برف‌ در آنها افزایش اشکار کند. این نوشته در سراسر نیمکره شمالی نیز تاثییر گذاشته و به طور آشکار مقدار انباشت برف در حوزه رودخانه این منطقه به شدت افت یافته است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جاستین منکین استاد جغرافیا در کالج دارتموس و از نویسندگان مطالعه تغییرات اقلیمی ناشی از فعالیت‌های انسانی به نیویورک تایمز حرف های است: اکنون ناظر ذوب شدن سریع برف‌ها بوده و فراتر از آن ناظر ناپدید شدن کل برف‌ها خواهیم می بود. در صورتی که حجم برف افت اشکار کند کل جرم توده برف روی زمین نیز افت اشکار خواهد کرد. این نوشته می‌تواند در مکان‌هایی که به ذوب شدن برف در بهار و تامین منبع های آبی وابسته می باشند همراه با پیامدهای دلواپس کننده باشد.

ادامه مطلب
امکان تشخیص نوع تومور مغزی با کمک هوش مصنوعی وجود دارد

اکنون برف قرار گرفته روی زمین در برخی مناطق به حدی اندک است که امکان پذیر حتی تا آخر زمستان نیز دوام نداشته باشد. یکی از اثرات تغییرات اقلیمی افزایش بارندگی در مختصر زمان است. بدین ترتیب که بارش برف و کولاک زیاد تر شده اما در زمان گرم شدن هوا این برف‌ها سریع تر ذوب خواهد شد و در واقع به گفتن توده برفی روی زمین باقی نخواهند ماند.

مسئله مهم دیگر در زمان مطالعه مقدار انباشت برف در زمین پیامدهای بالقوه آن است. برف سفید می‌تواند علتانعکاس نور خورشید بشود در حالی که زمین تیره نور و گرما را به خود جذب می‌کند. در صورت افت جدی انباشت برف و حذف آن از روی زمین حلقه بازخورد علتمی‌بشود تا سیاره زمین گرمتر و گرمتر بشود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
درمان دقیق در کمردرد مزمن با فناوری تازه اراعه تصاویر HD از نخاع



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها