تحقیق تازه دانشمندان از تحول مغز توسط محرک های عشق خبر می‌دهد

تکنا


محرک‌های عشق می‌تواند مکانیزم‌های پیچیده‌ای را در مغز تشکیل کند و به همین علت از بین همه محرک‌های خروجی مغز بیشترین برتری را برای معشوق قائل خواهد شد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری تکنا، در این تحقیقات دانشمندان برای نخستین بار نشان دادند در صورتی که افراد عشق رمانتیک را توانایی کنند. سیستم فعال‌ساز رفتاری می‌تواند علتتحول مغز آنها بشود. در این دوران سیستم فعال‌ساز رفتاری روی دیگر عملکردهای شناختی و محرک‌های بیرونی تسلط می‌یابد. بدین ترتیب تمرکز مغز فرد تنها روی یک فرد معطوف خواهد شد.

از زمان‌ها پیش دانشمندان در رابطه عشق تحقیقاتی انجام دادند و با این حال اطلاعات بسیاری درمورد نحوه تکامل آن به دست نیاورده‌اند. آنها در این مطالعه سیستم فعال‌ساز رفتاری را زیر نظر گرفتند تا بتوانند عکس العمل به ازمایش ها گوناگون را بازدید کنند.

ادامه مطلب
سوخت های فسیلی علتمرگ سالانه ۵ میلیون نفر در جهان می‌بشود

محققان دانشگاه کانبرا دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه جنوب استرالیا در مقاله تازه خود ۱۵۵۶ جوان را در حالت عاشقی بازدید کردند. در این مطالعه کشف مسیرهای شیمیایی و محرک‌های رفتاری ناشی از قوت عشق در مغز آنان مورد بازدید قرار گرفت. در این مکانیزم محرک‌های معشوق در مغز فرد از دیگر محرک‌ها قیمت بالاتری خواهد داشت و این تغییرات رفتارهایی را مشخص می کند که در آن فرد معشوق کاملاً بی‌نقص فکر خواهد شد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها