بهترین غذاهای ترکیه ای برای عاشقان غذا کدامند؟

بهترین غذاهای ترکیه ای برای عاشقان غذا کدامند؟


ترکیه زیباست اما در کنار آن جاذبه‌ها و خوراکی‌هایی هم دارد که نمی‌توان آن‌ها را ندید و امتحان نکرد. این سرزمین در همه شهرهایش همانند سرزمین خودمان غذاهای دلنشین و خاصی دارد که همه انها مخصوص شهرهای گوناگون ترکیه می باشند و شما را با دنیایی از طعم‌ها و مزه‌های تازه و دلنشین آشنا خواهند کرد. اگر عازم ترکیه هستید، فارغ از هر شهری که دارد، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این نوشته با ما باشید و زیاد تر با خوراکی‌های این سرزمین آشنا شوید. این نوشته هم مطالب خوبی دارد و هم طعم دلنشین و مزه‌های لذیذی را به شما اراعه خواهد کرد.

غذاهای ترکیه برای عاشقان غذا

تهیه بلیط تهران استانبول سخت نیست؛ اما فراموش نکنید که قبل از تهیه بلیط باید کارهای زیاد فرد دیگر هم انجام دهید. به عبارتی سفر به استانبول فقط به تهیه بلیط خلاصه نمی‌بشود. اطلاعات تکمیلی که برای سفر به استانبول به آن‌ها احتیاج دارید هم به‌اندازه تهیه بلیط و رزرو هتل مهم می باشند. حقیقت این است که زیاد تر ما ایرانیان غالباً به غذاهایی همانند گوشت و مرغ در سفره‌های خود عادت داریم. به همین علت در زمان سفر با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد. غذاهایی که در سرزمین مقصد اراعه خواهد شد احتمالا چندان باب میل ما نباشند و ما گرسنه بمانیم؛ اما بد نیست بدانید که فرهنگ غذایی ما و مردمان ترکیه تقریبا همانند به هم است و شما در سفر خود به سرزمین ترکیه گرسنه نخواهید ماند. در ادامه با هم غذاهای لذیذ این سرزمین را خواهیم چشید.

ادامه مطلب
بلیط مشهد قشم را چارتر بخریم یا سیستمی؟

مانتی و بالشتک‌های گوشتی‌اش

اولین غذایی که با هم در سرزمین ترکیه امتحان می کنیم مانتی نام دارد. مانتی یک غذای محبوب مدیترانه‌ای است که با خمیر و گوشت چرخ کرده تهیه می‌بشود. مردم ترکیه خمیر این غذا را به‌صورت بالشتک‌های کوچک خمیری تهیه کرده و تکه داخلی آن را با دیگر مواد پر خواهند کرد. پیشنهاد می‌کنیم که اگر به ترکیه سفر کردید حتما مانتی بادمجان گوشت و مرغ را نوش جان کنید. یقیناً در سرزمین ترکیه این کوفته‌های خمیری را که با گوشت بره پر خواهد شد، با ادویه آب پز یا سرخ می‌کنند سپس در زمان سرو هم آن را با ماست موسیر، سس گوجه فرنگی تند، کره، فلفل چیلی تند و نعنا سرو خواهند کرد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
مهندسی آشوب؛ روشی برای پیش‌بینی اتفاقات غیرمنتظره

کوفته قلقلی‌های ترکیه

غذای بعدی که در سفر خود به سرزمین ترکیه حتماً باید آن را امتحان کنید کوفته‌های این سرزمین است که در انواع مختلفی تهیه خواهد شد. یقیناً در هر منطقه از سرزمین ترکیه، کوفته‎های مخصوصی را آماده می‌کنند. برای مثال در برخی از مناطق با گوشت خام کوفته سرو و اراعه می‌بشود. ساکنان آن منطقه این غذا را به نام “چی کوفته” می‌نامند.

نوع متفاوت فرد دیگر از کوفته‌ها نیز در این سرزمین وجود دارد که به آن “ایزگارا کوفته” حرف های می‌بشود. مرسوم است که این کوفته را با برنج، فلفل کبابی و نان سرو می‌کنند. درهرحال شما در سرزمین ترکیه می‌توانید انواع کوفته‌ها را همراه نان، برنج، ساندویچ یا روی سالاد امتحان کنید.

پیتزای ترکیه‌ای یا لاهماجون

از دلنشین‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سرزمین ترکیه که در همه نقاط آن قابل تهیه کردن است، می‌توان به غذای لاهماجون اشاره کرد. یک غذای خوشمزه و اصیل که زیاد همانند به پیتزا بوده و در ترکیبات آن از گوشت چرخ کرده، دارچین، فلفل، گوجه فرنگی و سبزی خرد شده منفعت گیری می‌بشود. طعم بی‌نظیر و لذیذی دارد که علتشده همه افراد طرفدار آن باشند.

ادامه مطلب
برخی از کاربران ایکس به قابلیت تماس صوتی و تصویری مجهز شدند

کباب‌های لذیذ ترکیه

در ادامه معارفه غذاهای خوشمزه ترکیه به انواع و اقسام کباب‌ها می‌رسیم. همان گونه که گفتیم ذائقه غذایی مردمان ترکیه به سرزمین ایران شباهت بسیاری دارد و مردم ترکیه هم کباب‌های لذیذی دارند که طعم آن‌ها همانند به طعم کباب‌های ما است. یقیناً کباب‌ها در منوی متنوع رستوران‌های سرزمین ترکیه و شهر استانبول، نام‌های مختلفی هم دارند. برای مثال آدانا کباب با گوشت چرخ کرده و یا مخلوطی از گوشت بره طعم‌دار شده و به همراه سیر، ادویه تند و پیاز تهیه می‌بشود.

کباب اورفا نیز یکی دیگر از انواع کباب‌های این سرزمین است که آن را از ترکیب گوشت چرخ کرده، پیاز، مرز انگوش، سیر، زیره با طعم ملایم پاپریکای شیرین آماده می‌کنند.

همینطور شیش کباب از گوشت بره یا مرغ که طعم‌دار شده باشد به همراه روغن زیتون و ادویه تهیه می‌بشود.

ادامه مطلب
به چشم آمدن در محل کار با ۱۰ ترفند اثربخش

بیتی کباب هم که از دیگر کباب‌های دلنشین ترکی است از گوشت گاو یا گوشت گوسفند مزه‌دار شده آماده و تهیه می‌بشود. این گوشت را در یک خمیر نازک همانند خمیر یوفکا می‌پیچند و با چاشنی سس گوجه فرنگی، سبزیجات و ماست سرو می‌کنند.

سپس از آن به اسکندر کباب می‌رسیم که از دیگر کباب‌های پرطرفدار ترکیه است. طبخ این غذا بر روی کباب گردان‌هایی عمودی انجام می‌بشود و درست همانند دونر کباب آن را با سس مخصوص سرو می‌کنند.

و در نهایت پاتلی جانلی کباب که در تهیه آن کوفته‌های از گوشت را به همراه حلقه‌های بادمجان بر روی سیخ قرار داده و همه را با هم کباب می‌کنند.

پیده لذیذ ترکیه

آخرین غذایی که تصمیم داریم به‌گفتن دلنشین‌ترین غذاهای سرزمین ترکیه به شما معارفه کنیم، پیده است. غذای محبوبی که زیاد همانند به لاهماجون بوده و یک نوع پیتزای ترکی به‌حساب می‌آید. یقیناً پیده شباهت بیشتری به غذاهای امروزی جهان دارد.

ادامه مطلب
میکروکنترلر STM32 چیست؟ بازدید کاربرد و مزایا

برای تهیه آن هم خمیر را به شکل قایق در می‌آورند. سپس محیط داخلی آن را با انواع گوشت‌ها، پنیر و سبزیجات پر می‌کنند. سپس از آن خمیر را بر روی یک ظرف چوبی گذاشته و با سس، گوجه و زیتون تزیین خواهند کرد. شما می‌توانید خمیرهای زیبای قایقی شکل را با انواع و اقسام محتویات تهیه کنید. پیده به طور معمول با محتویات گوشت طعم‌دار شده، اسفناج، تخم مرغ و سوجوک یا کوش باشی تهیه و فروخته می‌بشود.

بدنیست بدانید که “سوجوک” یک نوع سوسیس است که طعم شدت داشته و در ترکیه زیاد محبوب است. این چنین تکه‌های گوناگون گوشت گوساله که طعم‌دار شده باشند را هم “کوش باشی” می‌نامند.

ترکیه و لیست بالا بلند غذاهای آن

غذاهای ترکیه لذیذ می باشند و سفر به ترکیه یک زمان استثنائی برای لذت بردن از طعم‌هایی دلنشین است که همانند آن‌ها را نمی‌توان در مکانی دیگر یافت. پیشنهاد می‌کنیم برای سفر به ترکیه از مجموعه‌های گردشگری همانند اسنپ تریپ منفعت گیری کنید تا سفری به کام و یقیناً لذیذ را توانایی کنید.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها