بیمه موبایل، سلاح شما در برابر سارقان گوشی هوشمند

بیمه موبایل، سلاح شما در برابر سارقان گوشی هوشمند


مطابق آخرین خبر‌رسانی نیروی انتظامی، آمار سرقت موبایل به طور چشمگیری افزایش یافته و روزانه ناظر سرقت ۱۶۰ گوشی، فقط در پایتخت هستیم. اگر این آمار تا کنون افزایش اشکار نکرده باشد، سارقان سالانه تقریبا ۵۸ هزار و ۵۰۰ گوشی را به سرقت می‌برند که این نوشته علتنگرانی تعداد بسیاری از شهروندان شده است. با دقت به آمار و تعداد زیاد بالای قاپ زنی‌ها، اگر تا کنون توانایی‌ی تلخ دزدیده شدن گوشی خود را نداشتید، قطعا یکی از اطرافیان شما دچار این نوشته شده‌. در ادامه به معارفه راه حلهایی پرداختیم که با مراعات و منفعت گیری از آن‌ها، می‌توان از سرقت گوشی موبایل جلوگیری کرد. با ما همراه شوید تا قربانی بعدی این سارقین نباشید.

۱-   موبایل خود را بیمه کنید

جلوگیری از دزدیده شدن موبایل در شهری که سارقین بسیاری در انتظار غفلت شما می باشند، زیاد دشوار است. از این رو پیش از اغاز هر کاری برای جلوگیری از سرقت، باید به فکر جبران خسارت می بود. تنها روشی که می‌توانید بعد از سرقت تلفن همراه خود، خسارتش را دریافت کنید، خرید بیمه موبایل است.
بیمه تلفن همراه، زیر مجموعه‌ی بیمه تجهیزات الکترونیک و دیجیتال است که خود، شاخه‌ای از بیمه مهندسی به حساب می‌آید. با دقت به کاربرد زیاد تر گوشی موبایل در بین مردم و شرایط اقتصادی جاری، هزینه تهیه یک تلفن همراه هوشمند همانند آیفون ۱۳ یا سامسونگ S24 اولترا زیاد بالا است؛ بعد باید تلاش کرد تا از موبایل خریداری شده، به بهترین شکل محافظت کرد.

ادامه مطلب
ساخت نوعی جلیقه برای تصویربرداری از قلب

۲- گوشی رجیستر شده بخرید.

یکی از راه حلهای جلوگیری از سرقت و گم شدن تلفن همراه  منفعت گیری از مطرح رجستری است. در این روش ، هر تلفن همراهی دارای یک مالک اشکار با یک سیم کارت است که در این صورت با گم شدن و یا سرقت آن دیگر شخصی مگر با موافقت مالک قادر به منفعت گیری از آن نخواهد می بود. برخی از تلفنهای تازه همانند آیفون ۱۴ و ۱۵ رجیستر نمی‌شوند. این کار آن‌ها را به مقصد مهم سارقین تبدیل کرده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
جاسوسان چینی تلفنهای ارزان تجهیزبه ابزارهای جاسوسی می‌فروشند

۲-   پین سیم کارت را فعال کنید

تلفن‌های همراه دارای ویژگی فرد دیگر جهت بالا بردن امنیت برای جلوگیری از سرقت تلفن همراه دارند که منفعت گیری از پین سیم کارت است. هر چند این کار جهت جلوگیری از سرقت تلفن همراه نخواهد شد، اما از ورود بر محتویات شخصی موبایل جلوگیری می‌کند. به این صورت که هر گاه تلفن همراه خاموش و روشن بشود، در صورت  وجود سیم کارت فعال در آن خواست داخل کردن پین را می‌کند.

۳-   فعال‌سازی Find My iPhone/Android Device Manager

هر دو سیستم عامل اندروید و آیفون  دارای روشهایی برای ردیابی تلفن های همراه مسروقه و گم شده دارند که از جمله این قابلیت ها در آیفون ، قابلیت Find My iPhone و قابلیت Android Device Manager برای اندروید است. با منفعت گیری از این قابلیت و این چنین فعال سازی آن می تواند در زمان سرقت، موقعیت آن را از طریق کامپیوتر، تبلت و یا تلفن همراهی دیگر جستوجو کنید.

ادامه مطلب
اندازه‌گیری نیروی گرانش در کوچک‌ترین جرم توسط فیزیکدانان انجام شد

۴-   رمز عبوری غیر قابل بازخوانی انتخاب کنید

از بهترین راه حلها برای پیشگیری از سرقت تلفن همراه گذاشتن پسورد و یا منفعت گیری از اسکنر انگشت یا شناسایی چهره است که در این مسیر اجازه ورود آسان به محتویات تلفن همراه را سخت خواهد نمود. اولین و در دسترس ترین شیوه منفعت گیری از رمز عبور مناسب و غیر قابل بازخوانی  لاک اسکرین  تلفن همراه است. ملزوم به ذکر است که انتخاب یک رمز عبور مناسب دارای نکاتی است که باید حتما مراعات بشود. اگر تلفن همراه دارای اسکنر تاثییر انگشت باشد، نیاز است تا فعال گردد و چنانچه از دیگر قفل‌های امنیتی همانند، الگو  یا پسورد منفعت گیری می بشود نباید از رمزهای ساده منفعت گیری نمود. این روش تنها به عدم ورود سارقین به اطلاعات گوشی شما پشتیبانی می‌کند.

ادامه مطلب
کلیه کوکی‌های شخص ثالث در کروم در سال 2024 مسدود خواهند شد

نتیجه گیری

راه حلهای ذکر شده مانعی برای سارقین نیستند و تنها به نگه داری امنیت شما پشتیبانی می‌کنند.  بهترین راه برای جلوگیری از دزدیده شدن تلفن همراهتان، منفعت گیری نکردن از آن در معابر است و تنها راه جبران خسارت موبایل شما بعد از دزدی، داشتن بیمه موبایل است که به طور کامل در رابطه با آن توضیح دادیم.

salb-techna



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها