گسترش نوعی چسب پوستی بی‌سیم برای انتقال دارو به بدن در زمان‌های مورد نیاز

توسعه نوعی چسب پوستی بی‌سیم برای انتقال دارو به بدن در زمان‌های مورد نیاز


محققان نوعی برچسب پوستی بی‌سیم گسترش دادند که می‌تواند در زمان مورد نیاز دارو را به بدن منتقل کند. این برچسب می‌تواند برای بیماران دچار اختلالات حواس زیاد مناسب باشد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، منفعت گیری از انواع گوناگون دارو چه به طور تزریقی و چه به طور خوراکی سر موعد مقرر می‌تواند برای تعداد بسیاری از افراد چالش برانگیز باشد. اکنون محققان نوعی برچسب تازه به طور بی‌سیم گسترش داده‌اند که می‌تواند بدون هیچگونه مشکلی و از طریق تزریق بی درد تنها با پشتیبانی پوست داروهای گوناگون را به بدن منتقل کند. این چنین امکان کنترل بی‌سیم این برچسب از طریق گوشی هوشمند یا کامپیوتر نیز وجود دارد.

مطابق اطلاعات انتشار شده در مقاله مورد نظر محققان دانشگاه کارولینای شمالی موفق به ساخت یک پچ فضایی وقتی بر حسب تقاضا شده‌اند که یک سیستم دارورسانی بی‌سیم محسوب می‌بشود. این فناوری شباهت بسیاری به یک چسب زخم دارد و می‌تواند دستورات را از طریق گوشی یا کامپیوتر به طور بی‌سیم دریافت کند. به این علت امکان برنامه‌ریزی دقیق این دستگاه برای تزریق دارو از طریق میکروسوزن‌ها وجود خواهد داشت.

ادامه مطلب
سیستم کنفرانس از ملزومات مهم همه اداره‌ها و سازمان‌ها_رنگو

در این فناوری از ورقه‌های پلیمری کوچک به همراه میکرو سوزن‌های ریز و تیز منفعت گیری شده که حاوی دارو در قسمت زیرین خود می باشند. سختی دادن برچسب روی بدن سوزن‌ها به لایه بالایی پوست بدون درد نفوذ کرده و می‌تواند با حل شدن درون بدن به شکلی بی‌زیان داروها را آزاد کنند.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها