سرور اختصاصی و سرور مجازی چه مزایا و معایبی دارند؟

سرور مجازی


سرورها به طور کلی اَبَرکامپیوترهایی می باشند که نسبت به کامپیوترهای معمولی قوت پردازش و ذخیره‌سازی بیشتری دارند. با اهمیت ترین ماموریت‌ی سرور اما جواب‌دهی به خواست‌ها و فراخوانی‌هایی است که از سوی کلاینت‌ها (همانند کامپیوترهای شخصی، تلفن‌های همراه و دستگاه‌های دیگر) دریافت می‌کند. در واقع مهم‌ترین نقش سرور اراعه خدمات در حوزه‌ی خدمات شبکه و اینترنت است.

سرور مجازیسرور اختصاصی و سرور مجازی هر کدام مزایا و ویژگی‌هایی دارند که تصیم‌گیری در رابطه خرید هر یک از آنها و تشخیص آنکه کدام یک مناسب‌تر است، به برآوردهایی بر حسب قابلیت، نیاز کاربر و هزینه نیاز دارد.

سرور اختصاصی چیست ؟

سرور اختصاصی ، یک نوع سرور است که به طور کاملاً اختصاصی برای یک سازمان، یک شرکت یا کسب‌وکار اجاره می‌بشود. در این حالت، سرور فیزیکی به طور کامل در اختیار مشتری قرار می‌گیرد و منبع های سخت‌افزاری همانند پردازنده، حافظه، دیسک‌ها و پهنای باند شبکه به طور اختصاصی برای منفعت گیری در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

سرور اختصاصی مزایایی دارد که جذابیت آن را برای تعداد بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌هایی که نیاز به قوت و کنترل بیشتری دارند، افزایش می‌دهد. این سرورها عموما این قابلیت را دارند که امکانات گسترش یافتهای را اراعه دهند. قابلیت‌هایی از این دست که ابتدا منبع های سخت‌افزاری مورد نیاز به طور دقیق تعیین شوند و سپس مورد منفعت‌برداری قرار بگیرند. بر روی یک سرور اختصاصی این امکان وجود دارد که سیستم عامل، نرم‌افزارها، پردازنده و… به دلخواه پیکربندی شوند و مدیریت کامل سرور بر مسئولیت‌ی خریدار سرور باشد.

ادامه مطلب
ال ای دی هایی که می‌توانند از اختلالات ساعت زیستی بدن جلوگیری کنند
آخرین مطالب

یکی از با اهمیت ترین مزایای سرور اختصاصی که تعداد بسیاری را به تهیه‌ی سرور اختصاصی ترغیب می‌کند، امنیت بالای آن است. چون در این حالت برای منفعت گیری از سرور، دسترسی‌ها، کنترل کامل سرور و منبع های سخت‌افزاری آن به طور کامل در اختیار قرار می‌گیرد. این به معنی افت خطرات امنیتی مرتبط با سرورهای اشتراکی است که منبع های را با دیگر کاربران به اشتراک می‌گذارند.

سرور اختصاصی

ویژگی‌های سرور اختصاصی

به طور کلی مزایا و ویژگی‌های سرور اختصاصی را می‌توان در چند بند به طور خلاصه برشمرد:

کارکرد و مقیاس‌پذیری

با یک سرور اختصاصی، شما به همه منبع های سرور از جمله CPU، RAM، ذخیره‌سازی و پهنای باند دسترسی انحصاری دارید. این بدان معناست که می‌توان انتظار کارکرد بالا و زمان جواب سریع‌تری را برای برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها داشت.

ادامه مطلب
راهنمای جامع مهاجرت به سرزمین پرتغال

۲. سفارشی‌سازی و انعطاف‌پذیری

سرور اختصاصی سطح بالایی از سفارشی‌سازی و انعطاف‌پذیری را اراعه خواهند داد. بر روی سرور اختصاصی کنترل کاملی بر پیکربندی سرور، سیستم عامل، نصب نرم‌افزار و تنظیمات امنیتی برقرار است. با این ویژگی می‌توان محیط سرور را مشابه با نیازهای خاص برنامه‌ها یا نیازهای تجاری تنظیم کرد و تطبیق داد.

۳. امنیت پیشرفته

منفعت‌گیری از یک سرور اختصاصی، خطرات امنیتی مربوط به فضاهای میزبانی مشترک را به مقدار قابل توجهی افت می‌دهد. با منفعت گیری از یک سرور اختصاصی، کنترل کامل بر روی عمل های امنیتی از جمله تنظیمات فایروال و پروتکل‌های رمزگذاری اجرا شده بر روی سرور در اختیار قرار می‌گیرد.

۴. قابلیت مطمعن و پایداری

سرور اختصاصی زیاد تر سطوح بالاتری از قابلیت مطمعن و ارامش را در قیاس با محیط‌ها و فضاهای میزبانی مشترک اراعه خواهند داد. از آنجایی که منبع های با دیگر کاربران به اشتراک گذارده نمی‌بشود، نیازی به نگرانی برای تأثیرگذاری دیگر وب سایت‌ها یا برنامه‌ها بر کارکرد سرور نیست. این کار به اختصاصی برای کسب‌وکارهایی که به زمان کار مداوم و حداقل زمان از کار افتادگی متکی می باشند زیاد مهم است.

۵. حمایتفنی و مدیریت

تعداد بسیاری از اراعه‌دهندگان هاستینگ سرور اختصاصی مدیریت شده را اراعه خواهند داد که در آن ماموریت های مدیریت سرور، همانند تعمیر و نگهداری سخت افزار، به روزرسانی نرم‌افزار، نظارت بر امنیت و پشتیبان گیری را انجام خواهند داد. این ویژگی این امکان را فراهم می‌کند تا در عین اتکا به تخصص تیم حمایتاراعه دهنده ها است، بر فعالیت‌های مهم تجاری خود تمرکز بشود.

ادامه مطلب
پارس پک، پیشرو در اراعه خدمات دیجیتال در ایران_رنگو

۶.  به لحاظ هزینه سرور ها

سرورهای اختصاصی گرانتر از میزبانی مشترک یا سرورهای اختصاصی مجازی (VPS) می باشند. برای منفعت گیری انحصاری از منبع های سخت‌افزاری و مزایای افزوده سفارشی‌سازی و کنترل هزینه‌ی بیشتری پرداخت می‌بشود. مهم است که پیش از عمل به خرید سرور، به دقت نیازها و بودجه‌ی حاضر برسی بشود تا اشکار بشود که آیا مزایای سرور اختصاصی هزینه بالاتر را توجیه می‌کند یا خیر.

برای قیاس‌ی بهتر بین قابلیت‌های سرور اختصاصی و سرور مجازی باید درمورد‌ی ویژگی‌هایی که سرور مجازی دارد نیز اطلاعاتی داشته باشیم.

سرور مجازی چیست ؟

سرور مجازی نوعی از سرورها می باشند که به گفتن ماشین مجازی (VM) نیز شناخته خواهد شد، در واقع یک همانند‌سازی مبتنی بر نرم‌افزار از یک سرور فیزیکی است. سرور مجازی با پارتیشن‌بندی منبع های یک سرور فیزیکی به چندین محیط مجزا تبدیل می‌بشود که هر کدام سیستم عامل و برنامه‌های کاربردی خود را اجرا می‌کنند.

سرورهای مجازی با منفعت گیری از نرم‌افزارهای مجازی‌سازی همانند Hypervisor تشکیل خواهد شد که تخصیص منبع های فیزیکی به هر ماشین مجازی را مدیریت می‌کند. نرم‌افزار مجازی‌سازی این امکان را فراهم می‌کند که چندین سرور مجازی، در یک سرور فیزیکی واحد وجود داشته باشند و امکان منفعت گیری کارآمد از منبع های را فراهم می‌کند.

ادامه مطلب
چرا سرورهای HPE محبوب می باشند؟‍

سرور اختصاصی

سرور مجازی چه ویژگی‌هایی دارد؟

مزایا و قابلیت‌هایی که سرور مجازی در اختیار قرار می‌دهد، عبارت هستند از:

1.    منفعت‌وری منبع های : با ادغام چندین سرور مجازی در یک سرور اختصاصی و فیزیکی واحد، می‌توان از منبع های به طور موثرتر و مناسب‌تری منفعت گیری کرد. این امکان می‌تواند، صرفه‌جویی در هزینه از لحاظ سخت‌افزاری، قوت پردازش و نیازمندی‌های تهویه را ممکن سازد.

2.    انزوا و کارکرد جزیره‌ای: هر سرور مجازی در محیط ایزوله و جداگانه‌ی خود عمل می‌کند و امنیت و ارامش بیشتری را برقرار می‌کند. خرابی‌ها یا مشکلات مربوط به یک سرور مجازی بر روی دیگر سرورها تأثیر نمی‌گذارد.

3.    مقیاس‌پذیری: سرور مجازی را می‌توان به راحتی با تنظیم منبع های تخصیص داده شده در ظرفیت بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کرد. این به سازمان‌ها امکان می‌دهد تا بدون نیاز به تغییرات سخت‌افزاری به شدت به تقاضاهای تازه، جواب دهند.

4.    مدیریت ساده شده: سرور مجازی را می‌توان به طور مرکزی از طریق ابزارهای مدیریت مجازی‌سازی، و با قابلیت‌هایی همانند ساده کردن ماموریت های مدیریتی همانند تهیه کردن، نظارت داشتن و تخصیص منبع های مدیریت کرد.

5.    بازیابی اطلاعات و پشتیبان گیری: سرورهای مجازی را می‌توان به راحتی پشتیبان‌گیری و بازیابی کرد. سرور مجازی فرآیندهای بازیابی رویدادهایی که تبدیل صدمه به اطلاعات می‌بشود را کارآمدتر می‌کند.

ادامه مطلب
۱۰ ویژگی مهم تیم‌ها در استارتاپ‌های موفق؛ سرمایه‌گذارها بخوانند

ابرآراز ؛ بهترین اراعه دهنده‌ی خدمات سرور اختصاصی و سرور مجازی

کسب‌وکارها در دنیای امروز به امکان ذخیره‌سازی اطلاعات و داده‌هایشان، این چنین دسترسی قوی به شبکه‌‌ی اینترنت وابسته شده‌اند. برخی از کسب‌وکارها بدون قابلیت‌هایی که سرور اختصاصی و سرور مجازی و یا دیگر انواع سرورها در اختیار می‌گذارند، در دنیای به شدت رقابتی امروز دوامی نخواهند داشت.

شرکت ابرآراز در عرصه‌ی اراعه خدمات انواع سرور، فروش و پشتیبانی، با سابقه‌ی نزدیک به یک دهه، توانسته مطمعن و رضایت مشتریان تعداد بسیاری را به خود جلب کند. ابرآراز با اراعه‌ی انواع پکیج‌های خدمات سرور اختصاصی و سرور مجازی و نیز انواع سرور ابری به یکی از بهترین اراعه‌دهندگان خدمات سرور در سرزمین بدل گشته است.

تیم همکاران و متخصصان ابرآراز، از متخصصان و دانش‌آموختگان رشته‌های گوناگون دانشگاهی راه اندازی شده و این ظرفیت بالفعل در این تیم تشکیل شده تا در هر نقطه از مسیر گسترش‌ی فناوری، بهترین مشاوره و خدمات ممکن را با کیفیتی ارزنده و مطلوب و در راستای کسب رضایت مشتری و پیشبرد اهداف او اراعه دهد.

 برای خبر زیاد تر با شماره ۰۲۱۸۶۰۸۴۶۳۲ – ۰۲۱۸۶۰۸۴۶۵۸ به سایت https://arazcloud.com مراجعه نمایید.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها