گروه هکرهای روسی بعد از مایکروسافت اکنون به اچ پی دعوا کردند

گروه هکرهای روسی پس از مایکروسافت اکنون به اچ پی حمله کردند


شرکت اچ پی خبرداد مورد دعوا هکرهای روسی قرار گرفته است. این گروهکری بیشتر از این توانسته می بود ایمیل کارمندان مایکروسافت را نیز هک کند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت اچ پی خبرداد یک گروه هکر روسی سال قبل این شرکت را مورد دعوا قرار داده است. مطابق گزارش‌های انتشار شده این گروه هکری با نام Midnight Blizzard که با نام Cozy bear نیز معروف است توانسته می بود برخی ایمیل‌های مربوط به مدیران ارشد و کارمندان مایکروسافت را هک کند.

اچ پی نیز در پرونده کمیسیون بورس و اوراق خود خبرداد یک گروه هکری توانسته در دسامبر سال ۲۰۲۳ به محیط ایمیل مبتنی بر ابری این شرکت دسترسی اشکار کند. بعد از همکاری با کارشناسان امنیت سایبری اچ پی فهمید شد تنها درصد مقداری از داده‌های مربوط به حساب‌های ایمیل کارمندان در قسمت‌های گوناگون از جمله حوزه امنیت سایبری هک شده و یا به سرقت رفته است.

ادامه مطلب
مایکروسافت با مقصد رقابت بهتر با ChatGPT نام بینگ را به Copilot تحول داد

تا این مدت سرقت نوع داده‌ها توسط hp اشکار نشده است. اما مطابق گزارش‌ها هکرها از طریق یک رخنه امنیتی قبلی موفق شدند تا دعوا خود را انجام بدهند. این گروه هکری پیش از این حملاتی را در چندین نهاد دولتی از جمله وزارت خزانه داری ایالات متحده و امنیت داخلی نیز انجام داده می بود. این چنین سرقت تحقیقات مربوط به واکسن‌های کووید ۱۹ از ایالات متحده بریتانیا و کانادا نیز توسط آژانس امنیت ملی به این گروه هکری نسبت داده شده می بود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
مایکروسافت تصمیم دارد آلاینده‌های هوا و آب را به سوخت جت تبدیل کند



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها