اپل اولین شرکت دریافت کننده تراشه‌های دو نانومتری TSMC خواهد می بود

اپل اولین شرکت دریافت کننده تراشه‌های دو نانومتری TSMC خواهد بود


مطابق گزارش‌های انتشار شده اولین تراشه های ساخته شده بر پایه فرایند دو نانومتری مربوط به شرکت TSMC به اپل تعلق خواهد داشت.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک منبع آگاه خبرداد اپل نخستین شرکتی است که به تراشه های دو نانومتری تازه TSMC دست اشکار می‌کند. به حرف های این منبع اولین مشتری منفعت گیری از این فرایند شرکت اپل خواهد می بود.

کمپانی TSMC تشکیل تراشه‌های دو نانومتری خود را از نیمه دوم سال ۲۰۲۵ اغاز کرده و در آن از معماری و طراحی خاصی برای این خانواده از تراشه ها منفعت گیری خواهد کرد. با افت اندازه گره با دقت به اندازه ترانزیستور می‌توان ترانزیستورهای بیشتری روی یک پردازنده قرار داد که در نهایت به افزایش شدت و بهینه‌سازی مصرف انرژی منجر خواهد شد.

ادامه مطلب
قابلیت پردازش آفلاین هوش مصنوعی به تراشه A18 پرو اپل اضافه می‌شود_رنگو

اپل اکنون از تراشه‌های سه نانومتری در آیفون‌ها و مک‌های خود منفعت گیری می‌کند. تراشه‌های A۱۷ پرو در آیفون ۱۵ پرو و تراشه‌های M3 در مک همه انها از فناوری سه نانومتری حمایتمی‌کنند. جهش فناوری از پنج نانومتری قبلی به سه نانومتری جاری علتشده است تا شدت قابل دقت با رشد ۲۰ درصدی در سی پی یو و موتور عصبی آن در آیفون و مک مشاهده بشود. شرکت TSMC دو کارخانه تازه برای تشکیل تراش‌های دو نانومتری احداث می‌کند و تصمیم دارد از طریق کارخانه‌های تازه ظرفیت تشکیل خود را برای تامین خواست‌های قابل دقت افزایش دهد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
آیفون ۱۶ پرو احتمالاً با قابلیت پشتیبانی از وای فای و مودم 5G بهبود یافته عرضه می‌شود



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها