در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۲، انبوهی از خودروهای مونتاژی و وارداتی وجود دارند که با قیمتهای میلیاردی در آینده نزدیک به فروش خواهند رسید. در بین این خودروهای گوناگون، تنها یک محصول از کرمان موتور معارفه شد که میتواند در آینده موردتوجه قسمت بزرگی از خریداران جامعه قرار بگیرد. این ماشین کی ام سی ایگل است که درواقع نسخه ایرانیزه جک J4 بهحساب میآید.
کرمان موتور در نمایشگاهها و رویدادهای خودرویی قبلی، نسخه مفهومی کی ام سی ایگل را به نمایش درآورده می بود، اما اکنون نسخههای تجاری این ماشین در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۲ وجود دارند. این ماشین در قالب دو نسخه درونسوز و الکتریکی به بازار ایران اراعه میبشود. کی ام سی ایگل بر پایه پلتفرم مشترک با جک J4 گسترش یافته است و از نظر ابعاد و اندازه نیز به آن ماشین شباهت دارد. طراحی آن نیز حاصل اجرای یک فیسلیفت روی جک J4 است که این ماشین را مدرنتر از اسبق به نمایش میگذارد.
مشخصات فنی و تجهیزات کی ام سی ایگل
طراحی داخلی ایگل نیز بهطور کامل همانند به کابین جک J4 است و شباهتها در این قسمت حداکثری می باشند. این چنین با دقت به اقتصادیبودن ماشین، کابین آن از جنس پلاستیک خشک ساخته شده است. سیستم چندرسانهای به همراه نمایشگر، سیستم تهویه الکتریکی با تنظیم دستی، کروز کنترل، تودوزی داخلی ترکیب چرم و پارچه، چراغهای LED جلو و عقب، فرمان دیکات به همراه دکمههای کنترلی، سیستم کنترل پایداری و چراغهای روشنایی در روز امکانات سدان ایگل کرمان موتور را راه اندازی خواهند داد.
زیر کاپوت نسخه بنزینی کی ام سی ایگل پیشرانه ۱.۵ لیتری جک قرار دارد که در جک J4 نیز مورد منفعت گیری قرار گرفته است. این پیشرانه از نوع چهارسیلندر و تنفس طبیعی است که از سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها یا VVT نیز منفعت میبرد. حداکثر راندمان این پیشرانه ۱۰۴ اسببخار قوت و ۱۳۷ نیوتنمتر گشتاور است. جعبهدنده اتوماتیک CVT نیز ماموریت انتقال قوت را در این ماشین بر مسئولیت دارد. این چنین امکان پذیر کرمان موتور نسخه دندهای این ماشین را برای رقابت با شاهین و تارا به بازار اراعه کند.