اولین رصدخانه فضایی برای تشخیص امواج گرانشی توسط ناسا ارسال می‌بشود

اولین رصدخانه فضایی برای تشخیص امواج گرانشی توسط ناسا ارسال می‌شود


ناسا طی همکاری با آژانس فضایی اروپا تصمیم دارد اولین رصدخانه فضایی را با مقصد تشخیص امواج گرانشی پرتاب کند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً ناسا توانسته تاییدیه‌های بیشتری را برای انجام ماموریت آنتن فضایی تداخل سنج لیزری LISA دریافت کند. آژانس فضایی به جستوجو ساخت سخت افزار پروازی خود است که بتواند در جهت کشف اسرار جهان قدم بردارد.

امواج گرانشی پیش از این توسط نظریه نسبیت عام آلبرت انیشتین پیش‌بینی شده بودند. این امواج در فضا زمان دارای تار و پود پیش از این شناسایی امواج گرانشی در تاثییر ادغام دو سیاهچاله توسط رصدخانه زمینی لایکو علتایجاد پنجره تازه از این اتفاق کیهانی شد. ماموریت لیسا در اواسط دهه ۲۰۳۰ انجام خواهد شد و ناسا تصمیم دارد اکتشافات تازه را به مرحله جدیدی انتقال دهد. در این ماموریت قرار است نمایی پانوراما از امواج گرانشی در وسعت کیهان و در حال گسترش تهیه بشود.

ادامه مطلب
چین از چت بات روانشناس رونمایی کرد

مارک کلامپین مدیر قسمت اختر فیزیک در ناسا در این مورد می‌گوید: این ماموریت همانند آن است که بتوان طیف گسترده‌ای از منبع های را در کهکشان خود و یا فراتر از آن مشاهده کرد. قرار است قابلیتی را فراهم کند که با منفعت گیری از آن بتوان راهی برای کشف اسرار جهان گشوده بشود.

آژانس فضایی اروپا ماموریت دارد فضاپیمای حامل لیسا را فراهم کرده و در طول انجام عملیات‌های گوناگون بر آن نظارت داشته باشد. ایرا تورپ دانشمند ناسا در این ماموریت در رابطه اهمیت آن این چنین حرف های است: قرار است این تلسکوپ فهمیدن ما را از ده‌ها هزار منظومه دوتایی کوچک در کهکشان راه شیری افزایش دهد. این چنین سیاهچاله‌های عظیمی که در برخورد کهکشان‌ها در کیهان اولیه به طور ادغام در آمده‌اند نمایان خواهند شد.

ادامه مطلب
انتخاب بهترین مدل هندهلد بر پایه کسب و کار_رنگو

این تلسکوپ با ظاهر مثلثی شکل خود شامل سه فضاپیما خواهد می بود که در فاصله ۱.۶ میلیون مایلی از یکدیگر قرار گرفته و می‌توانند توده‌های آزمایشی را که تحت تاثییر گرانش قرار دارند مورد بازدید قرار دهند. اندازه‌گیری توده‌های کشف شده با شلیک مداوم لیزر انجام می‌بشود. فضاپیما فاصله آنها را در یک دهانه به اندازه یک اتم هلیوم اندازه‌گیری خواهد کرد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها